پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۲۳۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳
بعد از گذشت بیش از یک سال از دوران ریاست جمهوری به نظر می‌رسد ترامپ هنوز تصور می‌کند رییس هتل‌ها، شرکت‌ها و ساختمان‌های‌اش است. او به مدیریت جهانی به مثابه مدیریت یک شرکت نگاه می‌کند.
شعارسال: سران کشورهای اروپایی مانده‌اند با ترامپ چه کنند. نه تنها اروپایی‌ها بلکه جهان انگشت به دهان مانده است که این پدیده چگونه سکان آمریکا را به دست گرفت.

ترامپ به اندازه تمام سران ایالات متحده آمریکا تصمیمات عجیب و غریب گرفته است. تصمیماتی که جهان را به شوک فرو برده است.

نمونه آخر این تصمیمات محیر العقول، خروج از برجام بود. برجامی که با هزار زحمت به دست آمد با یک امضای رییس جمهور مو بور آمریکا به حالت احتضار درآمده است.

ترامپ به جز سران اسرائیل، عربستان و چند کشور عربی که دم به دم او داده‌اند، متحد جدی دیگری ندارد و فعلا همه در حال نظاره او هستند و با خود فکر می‌کند با این لمپن چه کنیم؟

سوالی که در این میان مطرح می‌شود این معناست که چرا ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا چنین تصمیماتی می‌گیرد؟ تصمیماتی که بیشتر به لج بازی شبیه است تا یک راهبرد و استراتژی سیاسی.

بعد از گذشت بیش از یک سال از دوران ریاست جمهوری به نظر می‌رسد ترامپ هنوز تصور می‌کند رییس هتل‌ها، شرکت‌ها و ساختمان‌های‌اش است. او به مدیریت جهانی به مثابه مدیریت یک شرکت نگاه می‌کند.

ترامپ سال‌ها به کارمندان خود دستور داده و هرگونه که می‌خواست با آنها رفتار می‌کرد. او با یک امضا به تمام خواسته‌های خود می‌رسید. حالا اما برای "پرزیدنت ترامپ" داستان فرق می‌کند.

ترامپ هنوز نمی‌داند یا توجیه نشده که سران کشورهای جهان کارمندان او نیستند.

تصمیمات عجیب وغریب ترامپ نشان می‌دهد او نمی‌داند رییس جمهور چه کشوری است. در نظر بسیاری از کشورهای جهان از شرق تا غرب از شمال تا جنوب، آمریکا یگانه ابرقدرت جهان است. بسیاری از این کشورها همیشه در تصمیمات جهانی خود، نظر آمریکا را مدنظر دارند.

بخشی از تحلیل‌گران بین المللی بر این باور هستند رییس جمهور آمریکا، رییس جمهور جهان است و به خاطر همین هر تصمیم و در عرصه بین المللی، تصمیمی برای دنیاست.

وقتی از ترامپ حرف می‌زنیم باید این وجه شخصیت او را بشناسیم و باور کنیم. او عادت نکرده است«نه» بشنود. ترامپ با نگاه تاجرمآبانه به سیاست جهان می‌نگرد. هر کشوری برای او سود مالی بیشتری داشته باشد به طرف آنها می‌چرخد. سران عربستان، امارات و چند کشور عربی برای مقابله با ایران وارد معامله با او شده‌اند. ترامپ ایران را تحت فشار بگذارد و هزینه آن را از جیب کشورهای عربی بردارد.

بسیاری از کشورهای جهان حاضر نیستند آبروی خود را پای دلارهای عربی خرج کنند اما در ینگه دنیا، مردی هست که حاضر است برای چند دلار بیشتر آبروی ایالات متحده را به حراج بگذارد. خروج از چند معاهده و قرارداد بین‌المللی، آمریکا را در جهان زیر سوال برده است.

جهان سیاستمدران و رهبران عجیب و غریب به خود کم ندیده است اما می‌شود گفت در این میان ترامپ ویژه ترین آنهاست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 610275 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین