پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۳
قرارداد خرید آلاسکا از روسیه نهم آوریل ۱۸۶۷ به تصویب سنای آمریکا رسید و بعدها با کشف نفت در این سرزمین برنده معامله مشخص شد.

شعارسال: آلاسکا بزرگ‌ترین ایالت کشور آمریکااست که به واسطه معادن غنی و نیز نفت یکی از ثروتمندترین ایالت‌های این کشور محسوب می‌شود. پایتخت آنژونو، و شهر‌های مهم آنفیربنکس، نوم، وانکوریج هستند.
آب و هوای متنوع، حیات وحش بکر، مناظر دیدنی، رشته‌کوه‌های طولانی، قله‌های بلند، یخچال‌های طبیعی، رود‌ها و دریاچه‌ها بر کرانه‌های کوهستانی اقیانوس آرام از اصلی‌ترین مشخصات این سرزمین است.
شاید ندانید این سرزمین پیشتر متعلق به دولت روسیه بود و این کشور آلاسکا را در سال‌های ۱۷۵۰ تحت تسلط خود گرفته بود. روس‌ها با مردمان بومی آنجا روابط بازرگانی داشتند، ولی بعداً اقدام به فروش آن نمودند. قرارداد خرید آلاسکا از روسیه نهم آوریل ۱۸۶۷ به تصویب سنای آمریکا رسید و قطعی شد. طبق قرار داد معامله، آلاسکا مهاجرنشین روسیه در قاره آمریکا به مبلغ هفت میلیون و دویست هزار دلار خریداری شد و در آن زمان مخالفت‌های زیادی برای پرداخت این مبلغ گزاف در قبال سرزمینی یخ زده وجود داشت.
ویلیام سیوارد وزیر خارجه کابینه‌های ابراهام لینکلن و اندرو جانسون برای خرید آلاسکا تلاش فراوان کرد. وی برای قانع کردن سنای آمریکا به خرید آلاسکا به مبلغی که ذکر شد در نطقی طولانی جزئیات اهمیت منابع زیر زمینی، ماهی‌گیری و … این منطقه وسیع را برشمرد. بعد‌ها با کشف نفت در این سرزمین و حفر نخستین چاه در سال ۱۹۰۲، برنده این معامله مشخص شد. در ادامه تصاویری از این سرزمین زیبا را ببینید.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری جهان نیوز ، تاریخ انتشار: 1 خرداد 1397، کد خبر: 614265، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین