پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
وزیر خارجه آمریکا احتمالا قصد دارد در سفر به مسکو رئیس جمهور روسیه را برای انتقال سیاسی قدرت در سوریه تحت فشار قرار دهد.

شعار سال: به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در شرایطی به مسکو سفر خواهد کرد که یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که کری در این سفر احتمالا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را برای انتقال سیاسی قدرت تحت فشار قرار خواهد داد.

سفر جان کری به مسکو در شرایطی است که آتش بس شکننده ای در سوریه برقرار شده و اروپا از طرف های درگیر در سوریه خواسته است تا به مذاکرات ادامه دهند.

رئیس هیات سوری در ژنو، پس از دیدار و گفتگو با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مثبت بودن این مذاکرات خبر داده است.

وی تاکید کرد: برای نخستین بار، می توانم به شما بگویم که ما توانسته ایم بن بست را بشکنیم. دولت سوریه در دور بعدی مذاکرات شرکت خواهد کرد. دولت سوریه قصد دارد انتخابات را در مناطق تحت کنترل خود در تاریخ 13 آوریل برگزار کند.

موگرینی نیز تصریح کرد: اتحادیه اروپا موضع خود را در خصوص لزوم آغاز انتقال سیاسی قدرت در سوریه تغییر نداده است.

رئیس هیات مخالفان سوری نیز گفت: ما منتظر توافق آمریکا و روسیه برای حل و فصل این مساله یک بار برای همیشه هستیم.

در حالی که آمریکا بارها خواستار کناره گیری بشار اسد از قدرت شده است ولی روسیه اعتقاد دارد که تنها مردم سوریه هستند که می توانند درباره آینده سیاسی اسد تصمیم گیری کنند.

جان کری قرار است امروز پنجشنبه در کاخ کرملین با ولادیمیر پوتین دیدار و گفتگو کند. این دیدار در شرایطی برگزار می شود که پوتین دستور خروج بخشی از نیروهای نظامی روسیه از خاک سوریه را صادر کرده است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: جان کری علاقه دارد تا واقعا دیدگاه پوتین را درباره انتقال سیاسی قدرت در سوریه بشنود. بی شک چیزی که ما دنبال آن هستیم و چیزی که دنبال آن بوده ایم این است که چگونه می توانیم روند انتقال سیاسی قدرت در سوریه را اجرا و سوریه را از رهبری بشار اسد دور کنیم.

بحران سوریه از سال 2011 میلادی تاکنون ادامه دارد. نیروهای دولتی سوریه در حال مقابله با گروه های تروریستی متعددی از جمله داعش و جبهه النصره هستند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاريخ انتشار: 5 فروردین 1395، کد خبر:1033176 ،www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین