پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
نتایج نظر سنجی موسسه «ایپسوس موری» که روز سه شنبه منتشر شد نشانگر آن است که اکثر انگلیسی ها بر این باورند که درصورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا( برگزیت)، دیوید کامرون باید از سمت نخست وزیری استعفا دهد.

شعار سال: نتایج نظرسنجی «ایپسوس موری» حاکی از آن است که 48 درصد انگلیسی ها در برابر 44 درصد، خواهان کناره گیری کامرون از نخست وزیری در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در جریان همه پرسی 23ژوئن هستند.

این نظر سنجی که از یکهزار و 23 تن از طریق تماس تلفنی در بازه زمانی 19 تا 22 مارس صورت گرفته است، همچنین حاکی از آن است که شمار بیشتری از شرکت کنندگان خواهان خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند.

برپایه این نظر سنجی دو سوم مردم انگلیس تصمیم شان را در این خصوص گرفته و تنها یک سوم اعلام کرده اند که لحظه آخر تصمیم خواهند گرفت.

موسسه نظر سنجی «ایپسوس موری» همچنین هفته گذشته اعلام کرد که در پی ارائه لایحه جنجالی بودجه سال 2016 که منجر به ایجاد شکاف در کابینه دولت و متعاقبا کناره گیری 'ایان دانکن اسمیت' وزیر کار و امور بازنشستگی انگلیس شد سطح محبوبیت کامرون به شدت افت پیدا کرده است.

بر پایه نظرسنجی یاد شده، محبوبیت «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر در حال حاضر از دیوید کامرون فراتر رفته است.

در همین حال «الکساندر تمرکو» یکی از حامیان اصلی مالی حزب محافظه کار انگلیس نیز اخیرا خواستار برگزاری انتخابات زودرس درون حزبی پس از برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برای انتخاب جانشین دیوید کامرون رهبر این حزب شده است.

وی با اشاره به شکاف میان محافظه کاران بر سر خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا گفت: تنها با شورش 7 تا 20 نماینده محافظه کار، مجلس تعلیق شده و می تواند منجر به برگزاری انتخابات عمومی دیگری شود. لذا من پیشنهاد می کنم که بلافاصله پس از برگزاری همه پرسی ماه ژوئن، انتخابات درون حزبی برای گزینش رهبر جدید برگزار شود.

تمرکو ضمن اعلام حمایت از «بوریس جانسون» - شهردار لندن - افزود: او تنها گزینه ای است که می تواند پس از برگزاری همه پرسی تفرقه انگیز «ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا» سبب اتحاد مجدد حزب محافظه کار انگلیس شود.

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت» قرار است 23 ماه ژوئن در انگلیس برگزار شود.

دیوید کامرون ضمن اعلام حمایت از ماندن کشورش در اتحادیه اروپای اصلاح شده گفته است که در صورت رای مردم به خروج انگلیس از این اتحادیه، از سمتش کناره گیری نخواهد کرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395، کد مطلب: 82016134 (5249675):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین