پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۷
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بنای قدیمی طبیب ارومیه تبدیل به موزه تاریخ طب می‌شود.

شعارسال: حسن سپهر‌فر؛ سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی، روز دوشنبه (24 اردیبهشت) با اعلام این خبر گفت: کارگاه مرمت و سامان‌دهی ساختمان طبیب یا خانه چوبی دانشگاه ارومیه که یکی از ابنیه‌ تاریخی موجود در پردیس دانشگاه ارومیه است از چندی پیش شروع شده و با اتمام آن، مقدمات تبدیل این بنای ارزشمند تاریخی به موزه تاریخ طب فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌ها، جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم و پیشنهاد و تخصیص اعتبار لازم و عقد قرار داد با پیمانکار ذی‌صلاح در فرآیند و ضوابط قانونی، کارگاه مرمتی این بنای تاریخی از اواخر سال گذشته شروع شده و هم اکنون در جریان است.

سپهر‌فر با اشاره به سرفصل‌های مرمتی این پروژه گفت: اصلاح ایرادهای سقف تخت بنا در سطح 40 متر مربع، تهیه و آماده‌سازی و جاگذاری تیرهای چوبی برای سقف طبقات، تخریب بخش‌های فرسوده و انجام آجرکاری به متراژ 2 مترمکعب از اقدامات مهم مرمتی آن به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: مرمت بخش‌هایی از دیوار سنگی در حجم 15 متر مکعب، انجام تخته‌کوبی روی تیرهای چوبی، گرمایش از کف در سه طبقه زیرزمین، همکف و اول اجرا خواهد شد. همچنین ایجاد سیستم برق و روشنایی کل ساختمان و احداث سرویس‌های بهداشتی در طبقات از دیگر عملیات مرمتی است.

سپهرفر افزود: در ادامه عملیات مرمتی قصد داریم انجام سفیدکاری فضاهای داخلی، مرمت بالکن ورودی با تعویض تیرهای چوبی و فلزی، انجام لمبه‌کوبی سقف‌ها در طبقات، مرمت و رنگ‌آمیزی در و پنجره‌های چوبی، مرمت و بهسازی راه‌پله چوبی داخل ساختمان انجام سنگ‌فرش کف زیرزمین، انجام پارکت در کف طبقات همکف و اول، نظافت و پاک‌سازی کل ساختمان را انجام داده و بنا را برای تبدیل به موزه تاریخ طب آماده کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 24اردیبهشت1397، کدخبر: 389149: www.ana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین