پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
وزارت دفاع آمریکا مدعی است که طی عملیاتی در شرق سوریه موفق به کشتن مرد شماره ۲ داعش شده است که از وی به عنوان وزیر دارایی این گروه تروریستی یاد می شود.

شعار سال: به نقل از نیویورک تایمز، واحد فرماندهی وزارت دفاع آمریکا- پنتاگون - مدعی است که نیروهای عملیات ویژه این کشور که در شرق سوریه به سر می برند در یک هفته گذشته موفق به کشتن شماری از نیروهای داعش از جمله یکی از فرماندهان بلندپایه این گروه تروریستی شده اند.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا از این فرد که عراقی الاصل است و «عبدالرحمن مصطفی القدولی» نام دارد به عنوان معاون «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش و وزیر دارایی این گروه تروریستی یاد می کند.

به ادعای کارتر، مرگ مصطفی القدولی و برخی دیگر از اعضای بلندپایه داعش موجب تضعیف عملیات های داخلی و خارجی آنها خواهد شد.

البته وی به جزئیات نحوه مرگ القدولی اشاره ای نکرده است حال آنکه خبرگزاری «ان بی سی» پیشتر گزارش داد که مرگ وی در به دنبال حمله ای که در صبح پنجشنبه از سوی نیروهای ویژه آمریکا صورت گرفت، اتفاق افتاده است.

به ادعای مقامات نظامی آمریکا، این نیروها از طریق بالگرد در مسیر تردد خودرو حامل القدولی فرود آمده و در انتظار عبور وی به کمین نشسته اند.

گفته می شود که هدف از این عملیات، دستگیری القدولی بوده است حال آنکه شدت گرفتن آتش درگیری بین داعش و نیروهای آمریکایی، به مرگ وی منجر شد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاريخ انتشار: 7 فروردین 1395، کد خبر:3585314 ،www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین