پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۳۱۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
این‌روزها خانواده‌های زیادی درگیر مشکلات مالی هستند. جدا از این، بخشی از خانواده‌ها نیز دوست دارند که به موفقیت‌های مالی و اقتصادی برسند تا بتوانند برای آینده فرزندان و خودشان، طرح‌ها و برنامه‌هایی داشته باشند. به‌ دلیل همین نیاز است که مطالب زیادی در مورد مدیریت مالی، موفقیت اقتصادی و ثروتمند‌شدن در سطح اینترنت و نشریات و رسانه‌ها وجود دارد. بخشی از این مطالب، وعده سریع پولدارشدن می‌دهند؛ بخشی دیگر نیز مدعی‌اند به فرمولی دست یافته‌اند که ردخور ندارد و... اما راستش را بخواهید، رسیدن به حد کفایت و استقلال مالی، یک فرایند زمان‌بر است و باید سال‌ها منتظر بمانید؛ چنین نیست که یکی‌دوساله به آن برسید. در حقیقت همیشه باید نسبت به موفقیت‌های کوتاه‌مدت و ضربتی، مظنون و مشکوک بود.

شعار سال: این‌روزها خانواده‌های زیادی درگیر مشکلات مالی هستند. جدا از این، بخشی از خانواده‌ها نیز دوست دارند که به موفقیت‌های مالی و اقتصادی برسند تا بتوانند برای آینده فرزندان و خودشان، طرح‌ها و برنامه‌هایی داشته باشند. به‌ دلیل همین نیاز است که مطالب زیادی در مورد مدیریت مالی، موفقیت اقتصادی و ثروتمند‌شدن در سطح اینترنت و نشریات و رسانه‌ها وجود دارد. بخشی از این مطالب، وعده سریع پولدارشدن می‌دهند؛ بخشی دیگر نیز مدعی‌اند به فرمولی دست یافته‌اند که ردخور ندارد و... اما راستش را بخواهید، رسیدن به حد کفایت و استقلال مالی، یک فرایند زمان‌بر است و باید سال‌ها منتظر بمانید؛ چنین نیست که یکی‌دوساله به آن برسید. در حقیقت همیشه باید نسبت به موفقیت‌های کوتاه‌مدت و ضربتی، مظنون و مشکوک بود.

خبری ازموفقیت فوری نیست

اگر می‌خواهید برای موفقیت مالی و اقتصادی خانواده‌تان کاری کنید، باید به این درک برسید که خبری از موفقیت‌های ضربتی و فوری نیست و همه‌‌چیز، طبق قانون اثر مرکب، نیاز به زمان دارد و طی زمان است که اثرات طلایی خودش را خواهد گذاشت. سپس شما باید گام‌های چهار‌مرحله‌ای را بردارید تا بتوانید رنگ آرامش مالی و اقتصادی را ببینید.

صرفه‌جویی کنید

ابتدا باید به زندگی صرفه‌جویانه و قناعت عشق بورزید. البته معنایش این نیست که فقیرانه زندگی کنید؛ معنایش این است که وقتی ضرورت ندارد، خرج نکنید؛ وقتی هم قرار است خرج کنید، اگر ضرورت ندارد، نو نخرید؛ وقتی هم که ضرورت دارد نو بخرید، حتما چانه‌زنی یادتان باشد و از چند جا قیمت کنید. حتی می‌توانید به کالاهای دست‌دوم یا اجاره‌ای فکر کنید. بعضی از خانواده‌ها باغ و ویلا دارند؛ درحالی‌که شاید سالی 4-3دفعه هم از آن استفاده نکنند. در این‌طور مواقع، آیا اجاره ویلا به‌صرفه‌تر از خرید آن نیست؟

درآمدتان را بیشتر کنید

سپس باید راهی برای افزایش درآمد خودتان پیدا کنید. درآمد شما اکنون چقدر است؟ حتما راه‌هایی در سازمان و شرکت شما و حتی خارج از آن برای افزایش درآمد وجود دارد. بعضی‌ها با اضافه‌کاری و مدیریت پروژه‌های خارج از حیطه مسئولیت‌شان این افزایش درآمد را تجربه می‌کنند؛ بعضی‌ها می‌روند و با اسنپ و ماشین خودشان کار می‌کنند؛ بعضی‌‌های دیگر هم به شغل دوم و حتی سوم فکر می‌کنند. ایده‌ها متنوع‌اند ولی در کل باید فکری برای افزایش حقوق‌ و درآمدتان داشته باشید.

پس‌انداز را دوست بدار

در این مرحله، باید پول‌های صرفه‌جویی‌شده از مرحله اول و بخشی از پول‌های به‌دست‌آمده از مرحله دوم را پس‌انداز کنید. پس‌انداز، شاهراه رسیدن به استقلال مالی‌است. البته افراد سعی می‌کنند که در برابر این امر مقاومت کنند؛ دلایل نسبتا موجهی هم وجود دارد که ناکافی‌بودن ورودی مالی خانوارها برای مدیریت هزینه‌ها جزو رایج‌ترین این بهانه‌هاست. ما به این چیزهایش کاری نداریم؛ شما قصد دارید به موفقیت مالی برسید یا نه؟ اگر قصد دارید، باید راهی برای این پس‌انداز پیدا کنید. می‌توان بدون کاستن از کیفیت زندگی فعلی، صرفا هزینه‌های ضروری را حذف و مبلغ باقیمانده را پس‌انداز کرد. راه‌حل‌هایش را پیدا کنید؛ حتما موفق خواهید شد.

سرمایه‌گذاری کنید

مرحله نهایی، سرمایه‌گذاری است. بسیاری از مردم 3مرحله اول را به‌خوبی انجام می‌دهند اما در مرحله چهارم دچار اشکال می‌شوند. در واقع بیشتر مردم درک درستی از سرمایه‌گذاری ندارند؛ اگر هم زمانی قصد داشته باشند که سرمایه‌گذاری انجام دهند، این کار را جایی انجام می‌دهند که ریسک و خطر زیاد یا سود کمی دارد. در این مرحله، شما باید بخشی از زمان خود را به مطالعه انواع و اقسام سرمایه‌گذاری‌ها و کشف بهترین سرمایه‌گذاری ممکن برای خودتان اختصاص بدهید؛ در غیر این صورت یک اتفاق و حادثه، کافی‌است تا همه سرمایه شما بر باد برود. سرمایه‌گذاری در بانک و دریافت سود، خریدوفروش ارز و طلا، ایجاد کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری در مستغلات و... می‌توانند بخش‌هایی از این سرمایه‌گذاری‌ها باشند.

ما باهوش نیستیم

این مراحل را مراحل کلاسیک کسب ثروت و استقلال مالی می‌دانند و طبیعی‌است که نیاز به زمان هم دارد. البته شاید شما خودتان را باهوش بدانید و بخواهید که میان‌بر بروید اما ما آن‌قدرها باهوش نیستیم و سعی می‌کنیم که از یک مسیر قطعی برویم و به نتایج قطعی برسیم. هرقدر این مسیر را از سنین پایین‌تر شروع کنید، سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید اما هیچ سنی برای رسیدن به استقلال و موفقیت مالی دیر نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 8 خرداد 97، کدمطلب:18210، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین