پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۴۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۳
سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، در آستانه تشکیل دولت جدید در این کشور راهی عربستان سعودی شد.
شعارسال: سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در چهارم نوامبر سال گذشته میلادی هنگامی که به ریاض سفر کرده بود اعلام کرد از سمت خود کناره گیری می کند. اعلام این خبر، گمانه‌زنی‌ها درباره بازداشت حریری در عربستان سعودی را تقویت کرد.

با این حال، سعد حریری حدود یک ماه بعد اعلام کرد که استعفایش را پس گرفته است و دوباره نخست وزیر لبنان شد. او بعد از انتخابات پارلمانی اخیر لبنان نیز بار دیگر نخست وزیر این کشور شد.

دفتر نخست وزیری لبنان با انتشار بیانیه ای در اواخر وقت سه شنبه اعلام کرد: «سعد حریری برای سفری که انتظار می رود چند روز به طول بیانجامد به عربستان سعودی سفر کرده است.»

این دومین بار است که سعد حریری بعد از استعفای ناگهانی ماه نوامبر گذشته خود به عربستان سعودی سفر می کند. او در ماه فوریه سال میلادی جاری نیز به عربستان سعودی سفر کرده بود.

حریری 48 ساله رایزنی ها برای تشکیل دولت ائتلافی خود را شروع کرده است.

در انتخابات پارلمانی اخیر لبنان، حزب المستقبل تحت رهبری سعد حریری یک سوم کرسی های خود در پارلمان را از دست داد، اما جایگاه حزب الله لبنان و احزاب هم پیمان این گروه تقویت شد.

سعد حریری از دسامبر سال 2016 تا کنون نخست وزیر لبنان است. دور اول نخست وزیری وی از سال 2009 تا 2011 طول کشید.

عربستان سعودی همواره یکی از هم پیمانان کلیدی حریری بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1397 ، کدخبر: 6549373 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
امیدواریم عربستانی ها دوباره سعی در زندانی کردن ایشان نکنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین