پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
بلاتكليفي رمق بازار خودروهاي وارداتي را گرفته است. گويا در حال حاضر خريدار چنداني در بازار خودرو وجود ندارد و همه منتظر روشن شدن وضعيت و رفع ابهام‌ها هستند.

شعارسال: آشفتگي زماني دامن بازار خودروهاي وارداتي را گرفت كه سايت ثبت سفارش واردات خودرو در تير ماه امسال به يكباره مسدود شد و مسئولان خبر از تغيير تعرفه‌ها دادند. اين انسداد و آن خبر كافي بود كه دلالان بازار قيمت‌هاي خود را روز به روز بالا ببرند. پس از شش‌ماه درز خبرهايي غير رسمي مبني بر باز شدن سايت مزبور و تغيير چند برابري تعرفه‌ها تا ۱۵۰ درصد, شعله افزايش قيمت‌ها را در آذر ماه بالا برد. دولت‌مردان با افزايش افسارگسيخته قيمت‌ها در بازار شايعات را رد كردند و گفتند كه افزايش‌ تعرفه‌ها به آن ميزان نخواهد بود.

هر چه بود در دي‌ماه خبر رسمي افرايش تعرفه‌ها منتشر شد. بنابر مصوبه هيات دولت در بخش خودروهاي بنزيني سه رديف تعرفه در نظر گرفته شده بود؛ خودروهاي تا حجم موتور ۱۵۰۰ سي‌سي كه تا پيش از دستورالعمل جديد تعرفه آنها ۴۰ درصد

بود از اين به بعد مشمول تعرفه ۵۵ درصدي شدند؛ خودروهاي با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سي‌سي كه تعرفه قبلي آنها ۴۰ درصد تعيين شده بود، در ضوابط جديد مشمول تعرفه ۷۵ درصدي شده‌ و تعرفه واردات خودروهاي با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سي‌سي نيز كه در چهار سال گذشته ۵۵ درصد بود، حالا ۹۵ درصد تعيين شده بود.

برخي گمان مي‌كردند كه ابلاغ رسمي تعرفه‌ها و باز شدن سايت مي‌تواند از التهاب بازار را بكاهد, اما متاسفانه چنين نشد, افزايش نرخ دلار از يك سو و افزايش سقف تعرفه‌ها از سوي ديگر قيمت‌ها را نه تنها كاهش نداد بلكه با افزايش ديگري هم مواجه ساخت و بازار همچنان ملتهب باقي ماند.

هنوز ۴۰ روز از اين مصوبه نگذشته بود, كه خبر ابطال آن توسط راي ديوان عدالت اداري موج ديگري در بازار ايجاد كرد, موجي با فركانس كاهشي قيمت‌ها؛ انتظار تغيير كاهش قيمت‌ها بار ديگر بازار خودروهاي وارداتي را بر هم زده است.

با توجه به نابساماني اين روزهاي بازار خودروهاي وارداتي, به نظر مي‌رسد در حال حاضر بهترين گزينه براي مصرف‌كنندگان واقعي خودرو رجوع آنان به بازار خودروهاي داخلي باشد. بازاري كه فعلاً از گزند تلاطمات تعرفه‌اي مصون مانده و جذابيت خاصي براي خريداران به ويژه خريداران دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خودرونگاران، تاریخ انتشار: 8خرداد1397 ، کدخبر: 447409: www.khodronegaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین