پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
هیچ کس نمی تواند کتمان کند که یکسال گذشته در رابطه با خودروهای وارداتی به واسطه بلاتکلیفی بسته بودن ثبت سفارش و افزایش نجومی تعرفه ها بحرانی ترین سال صنعت خودرو بوده است .

شعارسال: بد خبری های بی حاصل بنام حمایت از حقوق خریداران خودرو دست از فعالین بحران زده صنعت خودرو بر نمی دارد. جعفریان، تحریک و تشدید بحران توسط برخی از رسانه ها وعدم حمایت متولیان از فعالین قدیمی خودرویی و حتی در برخی اوقات اتخاذ تصمیمات نسنجیده را دلیل افزایش چالش در این صنعت دانست و در ادامه اعلام کرد:

هیچ کس نمی تواند کتمان کند که یکسال گذشته در رابطه با خودروهای وارداتی به واسطه بلاتکلیفی بسته بودن ثبت سفارش و افزایش نجومی تعرفه ها بحرانی ترین سال صنعت خودرو بوده است و پر واضح است سراغ هریک از خریداران برویم دلخون هستند ، حال یا از تاخیر های طولانی و یا از افزایش های نجومی قیمت خودرو و...

اما جای سوال دارد که چگونه می توان به معنای واقعی حقوق آنان را مطالبه کرد؟!

آیا فقط با تکرار انعکاس دلخوری های متقاضیان و افزایش تشویش و بحران این بازار توسط رسانه ها و یا اطلاعیه ها و برخورد های قهریه دستگاه های مرتبط با فعالین و نمایندگی ها و شرکت های خصوصی که خود از جنس همین مردم هستند و خود قربانی سیاست گذاری های غلط و بحران موجود هستند،کدام یک کارساز است؟!

فارغ از اینکه خود این عملکرد هم در رابطه با این مجموعه با تبعیض صورت می پذیرد و با اینکه شاهد وجود چندین برابری مشتریان معوق در دیگر فعالین هستیم اما اخبار بر علیه این مجموعه با چندین برابر قدرت نسبت به دیگر فعالین صورت می پذیرد.

پاسخ این سوال چه رقابت کاذب باشد ، و یا چه اهداف جهت دار و مهندسی شده ، تسویه حسابهای شخصی و یا انتفاع مالی ازطریق ایجاد تشویش و تحریک اذهان عمومی باشد برای این مجموعه اهمیتی نداشته و همواره این مجموعه در خصوص ایفای تعهدات خود نسبت به مشتریان گام بر می دارد.

اما تبعیض به اینجا ختم نشد ، چندی پیش اطلاعیه رسمی از طرف سازمان حمایت اعلام شد و تنها شرکتی که از آن ضوابط پیروی و حمایت کرد و حتی پیش فروش ها را از سبد فروش خود خارج کرد این مجموعه بود اما نه تنها تفاوت و تمایزی در مقابل این پیروی از قانون توسط مراجع ذیصلاح صورت نگرفت بلکه شاهد رویکردی عکس از اقدامات مورد انتظار و وعده داده شده بودیم ، این در حالی بود که این مجموعه با 14 سال سابقه فعالیت و چندین هزار خودروی تحویلی در مقابل شرکت های تازه تاسیس که بر خلاف قوانین همچنان با شرایط پیش فروش 9 ماهه عمل می نمایند ، عمده سهم فروش خود را از دست می داد که قاعدتا این رویکرد و خروجی آن باعث نا امیدی مدیران به پیروی از قانون خواهد بود.

اما جدای از موارد ذکر شده مسیله اصلی اینست که ما چقدر پای درد و دل فعالین این صنعت نشسته ایم؟!

اگر قرار است با ایجاد علت ها و دلایل مبهم در یک صنعت ، یک تعداد واحد اقتصادی بحران زده بسازیم و بانک ها و وزارت خانه های متولی از حمایتشان شانه خالی کنند و تنها رسانه ها را بفرستیم برای تهیه گزارش از بحرانشان و دستگاه های رسیدگی را برای حکم های قهریه و یا تعیین میزان مبلغ جریمه شان اعزام کنیم و دست آخر هم احتمالا به عنوان عاملین ایجاد بحران خودرو معرفیشان کنیم ، پس چه کاری در این بین برای احقاق حق مصرف کنندگان صورت گرفته!؟

بدیهیست این اقدامات بحران را برای تمام این فعالین بیشتر و توان انجام تعهدات را برای آنها کمتر می کند و قاعدتا دیگر هیچ ارگان ، نهاد و سازمانی به غیر از همین واحد های اقتصادی نمی تواند پاسخگوی حتی یک ریال زیان متقاضیان با شد ، پس بهتر است برای حمایت از حقوق متقاضیان هم که شده تمام تلاش خود را به جای تخریبشان برای پایداری بخش های خصوصی که تابحال میلیاردها تومان مالیات ، بیمه،حقوق و دستمزد داده اند بکار ببریم.

اگر خارج از کلیشه بخواهیم واقع گرا باشیم بطور حتم با وجود فشارها و بحران های طاقت فرسا تمام سازندگان ، نمایندگان ، فروشندگان سنتی ، شرکت ها و گری مارکت ها با امید به آینده صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته اند و نیت و غم انجام تعهداتشان را دارند پس به قول مثال قدیمی اگر دستشان را نمی گیریم پایشان را هم برای حرکت در جهت انجام تعهداتشان نگیریم

به هر حال پرشین پارس به عنوان یک مجموعه فعال در این صنف با وجود آنکه مشابه دیگر مجموعه‌ها کمترین سهم را در بحران و چالش‌های اخیر داشته، از صبوری تمامی مشتریان خود تشکر و قدردانی می‌نماید و در صورت کسری خدمت رسانی به برخی مشتریان پوزش مطلبد.

لازم به ذکر است در راستای سیاست‌های کلان مجموعه در سال پیش رو، در حال تأسیس و راه اندازی نمایندگی رسمی یک برند خودرویی با کیفیت در کشور هستیم تا بتوانیم به نوبه خود سهمی در پیشرفت صنعت خودروی کشور داشته باشیم.

با توجه به سیاست‌های درست مسوولین در رابطه با لغو قانون افزایش تعرفه واردات که موجب کاهش قیمت‌های خودرو می‌شود امید آن داریم تا در سال جدید تمامی تعهدات معوق در این صنعت از قبیل نمایندگی‌های رسمی، شرکت‌ها و همچنین این مجموعه جامعه عمل بپوشاند و سال جاری را سال خوبی برای جامعه‌ی بزرگ خودرویی و متقاضیانش پیش بینی می‌کنیم.

در آخر به برخی رسانه‌ها پیشنهاد می‌کنیم با توجه به ذات رسانه‌ای بودن با هدف همیاری به واحدهای اقتصادی بحران زده‌ی این صنعت، که طبیعتاً جهت احقاق حقوق مصرف کنندگان این صنعت در جهت پایداری واحدهای مذکور است از هرگونه ایجاد تشویش و چالش در این صنعت پر چالش پرهیز کنند و در کنار واحدهای اقتصادی به رشد صنعت خودرو و حفظ واقعی حقوق مصرف کنندگان یاری رسانند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خودروبانک، تاریخ انتشار: 12بهمن1396 ، کدخبر: 8913: www.khodrobank.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین