پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۹۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
مدیر کل عشایر آذربایجان غربی گفت: طبق آمارهای موجود، این استان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت رتبه دوم را از نظر جمعیت بالای عشایری در کشور بعد از استان فارس به خود اختصاص داده است.
شعار سال: مدیر کل عشایر آذربایجان غربی گفت: طبق آمارهای موجود، این استان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت رتبه دوم را از نظر جمعیت بالای عشایری در کشور بعد از استان فارس به خود اختصاص داده است.

بهرام زینال زاده روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون اقتصادی و عمرانی عشایر آذربایجان غربی افزود: بر اساس سرشماری سال 1387 در استان 15 هزار و 599 خانوار عشایری در استان زندگی می کنند.
وی اضافه کرد: هم اکنون در همه شهرستان ها بجز تکاب آمار رسمی از سکونت خانوارهای عشایری وجود دارد.
وی گفت: 336 قشلاق و آبادی، سکونتگاه رسمی عشایر استان بوده و در 800 روستا نیز عشایر ساکن هستند.
زینال زاده نقش عشایر را در تولیدات دامی استان مهم ارزیابی کرد و گفت: عشایر آذربایجان غربی سالانه 50 هزار تن گوشت تولید می کنند و دارای رتبه اول در زراعت و باغداری در استان هستند.
زینال زاده اضافه کرد: عشایر استان در صنایع دستی غیر داری، دارای رتبه اول و در صنایع دستی مانند فرش و گلیم 10 درصد کل تولید عشایر متعلق به این منطقه است.
تقی کهوریان معاون استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: ایجاد اشتغال برای فرزندان عشایر در روستاها همواره ضروری است.
وی اضافه کرد: رونق بخشی به فعالیت های تولیدی عشایر می تواند دستاوردهای متعددی داشته باشد که اشتغال و خودکفایی در برخی تولیدات از جمله آنها به شمار می رود.
کهوریان ادامه داد: آذربایجان غربی در عرصه اقتصاد مقاومتی می تواند با بهره گیری از تولیدات عشایر موفق عمل کند و تولید آنان به ارزآوری نیز منجر شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه عدم توجه به تولید دام در گذشته علت اصلی گرانی گوشت در کشور است افزود: دامداری استان سنتی بوده و فشار مضاعفی برمراتع وارد می شود.
اسمعیل کریم زاده افزود: افزایش تولید گوشت قرمز نیاز مبرم استان است که باید با تولید در فضای بسته به این هدف دست پیدا کرد.
آذربایجان غربی دارای 102 هزار نفر جمعیت عشایری است.

شعار سال، با اتدکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1397 ، کدخبر: 82930632 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
ای کاش که برای عشایر واقعا زندگی بهتری در نظر گفته میشد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
عشایر هم بار بزرگ دامپروری کشور رو به دوش بکشند و هم برای امنیت مرزها بار بزرگی رو به دوش می کشند
خدا بهشون قوت بده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین