پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
نخستین جلسه شورای عشایری استان به ریاست مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی در محل استانداری برگزار شد.

شعار سال: سعادت در این جلسه از دستگاههای اجرایی استان خواستار ارائه برنامه های خود در حوزه عشایری شد و افزود: باید با ارائه برنامه و بررسی آنها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، زمینه و مقدمه اسکان عشایر استان را فراهم کنیم.



رئیس شورای عشایری استان ضمن اشاره به اهمیت اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی عشایر، دستگاههای استانی را موظف نمود، هر یک نسبت به وظیفه خود با جامعه عشایری همکاری نمایند وخواستار توجه جدی مسئولین در رفع مشکلات عشایر شد .

وی بر ضرورت اجرای طرح تعادل دام و مرتع در استان نیز تاکید و خاطرنشان کرد: نتیجه توسعه دامداریهای سنتی در استان که ارزش افزوده بالایی هم ندارند، تخریب مراتع بوده که لازم است در این خصوص اداره کل منابع طبیعی و امور عشایری استان و سایر دستگاههای ذیربط، نسبت به اجرای طرح و برنامه تعادل دام و مرتع اقدامات لازم را انجام دهند.

برگزاری جشنواره و نمایشگاه عشایری، اجرای طرح های آبرسانی و طرح هادی در روستاهای عشایرنشین، توجه به توسعه ورزش بویژه ورزش همگانی در میان عشایر و بهره مند ساختن عشایر از طرح بیمه اجتماعی از دیگر موارد مورد اشاره و تاکید استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امنیت پایدار امروز حاصل مشارکت و تلاش های خود مردم است نیز گفت: خود مردم اعم از شهرنشینان، روستانشینان و عشایر، ایجاد کننده و حافظ امنیت پایدار در کشور و استانمان هستند و شهدای بسیاری در این راه تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

صفرزاده قائم مقام سازمان امور عشایری کشور نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت ها و توجه استاندار آذربایجان غربی نسبت به رفع مسائل و مشکلات و ارتقای خدمات رسانی به جامعه عشایری استان آذربایجان غربی، گزارشی از اقدامات و برنامه های سازمان عشایری کشور را نیز ارائه کرد.

وی گفت: جمعیت عشایر کشور شامل ۲۱۳ هزار خانوار و ۱ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر جمعیت است که این جمعیت ۲۴ میلیون راس دام را هدایت و ۲۵ درصد گوشت کشور را تولید می کند.

صفرزاده، ساماندهی عشایر را جزو سیاستهای اصلی سازمان امور عشایری کشور عنوان کرد و افزود: ایجاد زیربناهای رفاهی و ارائه امکانات مورد نیاز برای عشایر، از جمله برنامه هایی است که سازمان عشایری کشور دنبال می کند.

قائم مقام سازمان عشایری کشور، استان آذربایجان غربی را جزو استان های دارای جمعیت عشایری فراوان عنوان و خاطرنشان کرد: لازم است بررسی جامع و دقیقی در خصوص مسائل و مشکلات عشایر این استان صورت گیرد.

زینال زاده مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: در آذربایجان غربی قریب به ۱۶ هزار خانوار عشایری با بیش از ۱۰۴ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل زندگی می کنند.

مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی نیز در این جلسه، طرح ها و برنامه های پیشنهادی خود را برای ارتقای خدمت رسانی به جامعه عشایر استان ارائه کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص بر گرفته از وبسایت دورنا، تاریخ انتشار 20 آبان 1394 کدخبر : 24363 www.durnanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین