پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
استاندار اردبیل با بیان اینکه زندگی و معیشت عشایر نمونه‌‌ای از اقتصاد مقاومتی است، افزود: خصوصیات اقتصاد مقاومتی مانند متکی بودن به خود و تولید و عدم وابستگی بیرونی از جمله ویژگی هایی است که در زندگی عشایر وجود دارد.

شعار سال:مجید خدابخش در جلسه شورای عشایر استان اردبیل با اشاره به اینکه مشکلات عشایر نیازمند این است که بصورت ریشه‌ای حل شود، خاطرنشان کرد: مدیرانی از دامن عشایر در استان هستند که باید توجه ویژه به حل مسائل عشایر داشته باشند بطوریکه گاهی این سوال بوجود می آید که چرا به رغم وجود چندین مدیرکل هایی از جامعه عشایر هنوز مشکلات آنها پا برجاست.

استاندار اردبیل یادآور شد: عشایر بعنوان قشر زحمتکش باید مورد حمایت واقع شوند و ضروری است برنامه بلند مدت و جامع برای بهبود وضعیت زندگی و افزایش سقف درآمد عشایر استان تدوین شود .

وی با بیان اینکه عشایر خدمات شایسته ای برای استقرار نظم و امنیت در کشور انجام داده‌اند، یادآور شد: بسیاری از دستاوردهای امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در این منطقه مرهون رشادت‌ها و فداکاری های آنها است.

به گفته خدابخش عشایر میراث داران و حافظان فرهنگ اصیل کشور هستند بطوریکه امروزه مظهر و اوج اعتماد اجتماعی در جامعه عشایری دیده می شود و باید این فرهنگ غنی عشایری ماندگار شود.

عشایر استان از 45 طایفه مستقل تشکیل شده که همه ساله در یک هزار و 527 اوبا ، 527 قشلاق ، 237 ییلاق ، هفت زیست بوم و 51 سامانه زندگی می کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21خرداد 1396، کدخبر: 26392، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین