پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۷۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷
وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری گفت که با وجود خروج آمریکا از برجام، این توافق ادامه دارد.
شعارسال: «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه در نشست خبری درباره آخرین تحولات برجام و فعالیت شرکت‌های اروپایی در ایران اظهار داشت: «این توافق باید باقی بماند.»

لودریان گفت: «این توافق از نوع امنیتی است. توافقنامه وین که با آمریکا بحث شد و این کشور آن‌را امضا کرد و با کشورهای اروپایی، چین، روسیه و ایران به مدت دوازده سال بابتش بحث شد همراه با لحظه‌های بحرانی بود و ما را از تهدید اتمی و دستیابی ایران به سلاح‌های اتمی حفظ کرد.»

وی درباره فعالیت شرکت‌های فرانسوی نیز گفت: «ایرانی‌ها بر این باور بودند که با این توافق می‌توانند به مزایای اقتصادی برسند تا امکان توسعه را به آن‌ها بدهد. اما حالا آمریکایی‌ها می‌گویند که می‌خواهیم از توافق خارج شویم. اما این بدان معنی نیست که توافق ادامه نمی‌یابد. برجام ادامه خواهد داشت.»

لودریان درباره تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های فرانسوی نیز گفت: «آن‌ها شرکت‌های فرانسوی را تهدید می‌کنند که در صورت سرمایه گذاری در ایران تحریم می‌شوند، حتی اگر این تعامل به اندازه بسیار کوچکی مرتبط با آمریکا باشد یا حتی پرداخت‌های آن‌ها به دلار باشد. بنابراین، ما باید ساز و کاری را به دو دلیل در نظر داشته باشیم، نخست، برای محافظت از شرکت‌های خود و دوم برای حفظ برجام که امنیت ما است.»

وزیر خارجه فرانسه درحالی امروز این سخنان را اظهار داشت که گروه خودروسازی «پی.اس.ای» (پژو –سیتروئن) روز دوشنبه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های خود در ایران را به حالت تعلیق در می‌آورد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 14 خرداد 1397 ، کدخبر: 13970314000834 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
مهم اینجاست که همان اندک سازمان هایی که در ایران فعالیت داشتند یا رفتند یا فعالیت های خود را تحریم کردند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
برجام به زودی زود ارزش واقعی خود را از دست خواهد داد
ا.ح75
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
امیدواریم باقی طرف ها تا ابد به این قرارداد پایبند بمانند و زمینه صلح و آسایش برای منطقه فراهم شود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
برجام باید به صورت کامل اجرا بشه نه اینکه ما رعایت کنیم و شما بهمون بخندید
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین