پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۳۳۷۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تأکید بر این‌که شرایط پرداخت وام به سازندگان توسط بانک مسکن از محل اوراق تسه بسیار ظالمانه است، گفت: نرخ واقعی سود این تسهیلات زیر ۳۴درصد نیست
شعارسال:دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تأکید بر این‌که شرایط پرداخت وام به سازندگان توسط بانک مسکن از محل اوراق تسه بسیار ظالمانه است، گفت: نرخ واقعی سود این تسهیلات زیر ۳۴درصد نیست

فرشید پورحاجت در خصوص دلایل نابسامانی بازار مسکن کشور، اظهار کرد:‌ آن چیزی که مشخص است در 5 سال گذشته متأسفانه سیستم بانکی به‌طور کلی نتوانسته پاسخگوی نیاز تولید باشد، بخش مسکن نیز از این ماجرا مستثنا نبوده است.

وی با بیان این‌که در حوزه مسکن شرایط تأمین مالی از طریق تسهیلات بانکی بسیار بسیار سخت‌تر از سایر بخش‌ها بوده است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد شرایط پرداخت وام به بخش مسکن به‌خصوص در سال 96 بسیار سخت بوده و بخش مسکن با کمبود نقدینگی بالایی روبه‌رو بود.

وی با ابراز این‌که بانک مسکن به‌عنوان بانک عامل نتوانسته متناسب با نیازهای بخش تولید منابع مالی را تأمین کند، تصریح کرد:‌ از همه مهم‌تر این‌که شیوه پرداخت تسهیلات هم در بانک مسکن سال گذشته از محل اوراق تسه بود که شرایط بسیار ظالمانه را به بخش تولید تحمیل کرد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تصریح به این‌که نرخ واقعی سود این تسهیلات زیر 34 درصد محاسبه نشده است، گفت: به‌کرّات مصائب بخش تولید مسکن کشور را اعلام کرده‌ایم، اما تاکنون اقدام خاصی در این رابطه صورت نگرفته است.

پورحاجت با اعلام این‌که "هزینه تأمین پول برای بخش تولید مسکن در سال 96 بالای 34 درصد بود که شرایط را برای ما سخت کرده است"، اظهار کرد:‌ البته در دو ماه اول سال جاری سیاست‌های بانک مسکن تغییر کرده و روش‌های ملایم‌تری را در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: اما به‌نظر می‌رسد سیاست‌های بانک مسکن که به شعب ابلاغ شده مقداری در اجرا دچار تفسیر شده است. هنوز پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان از محل اوراق تسه است و شرایط قبلی برقرار است، به‌نظر می‌رسد باید یک فکر اساسی برای حل این مشکل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 20 خرداد97، کدخبر: 1745181 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
مسئولین براشون جوانان تازه ازدواج کرده برای خرید خانه اصلا اهمیت نداره
ن.ف83
ناشناس
Greece
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
قیمت پایین وام ها هیچی سود زیاد حتی بعضا میشه گفت نزول میگیرن برای پس گرفتنشون....اخه تو دولت اسلامی که احکام اسلامی اجرا میشه این سودها جایزه؟
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
واقعابا این نظر دوستمون موافقم! این اگر نزوله چرا این مردم می گیرن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
کدوم وام ما میرسه به اون که حقشه؟؟؟؟؟؟؟؟


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین