پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۹
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، توضیحاتی پیرامون میزان موفقیت دولت در خصوصی سازی واحدهای تولیدی ارائه کرد.
شعارسال: عبدالله رضیان با اشاره به وضعیت خصوصی سازی در کشور،گفت: وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی درباره اجرای اصل 44 خوب عمل نکرده و تلاش کرده اند که هرچه سریعتر از تکلیفی که بر گردن آنها نهاده شده رها شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درباه صلاحیت افرادی که واحدهای تولیدی به آنها واگذار شده جای تردید وجود دارد، افزود: این موضوع که واحدهای تولیدی به چه کسانی واگذار می شود و اینکه آیا افرادی که به واحدها به آنها واگذار شده آیا این توانمندی و استعداد را دارند که بتوانند شرایط به روزی برای مجموعه تولیدی ایجاد کنند، تردید آمیز است و در واقع این اتفاق در این سال ها رقم نخورده است.

امتیاز خوبی به دولت در بحث خصوصی سازی داده نمی شود

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهایی که به بخش خصوصی و خصولتی واگذار شده فضای نامناسب تری برای واحدها ایجاد کرده است، ادامه داد: در واقع مدیران واحدهایی که واگذار شده اند، نتوانستند ساختار واحدهای تولیدی را اصلاح کنند، تا شرایط این واحدها بهبود یافته و از شرایط رکود خارج شوند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امتیاز خوبی به دولت در بحث خصوصی سازی داده نمی شود، یادآور شد: مجلس باید به بحث خصوصی سازی توجه جدی کند، البته در مجلس بحث تحقیق و تفحص از خصوصی سازی مطرح شده است و سازمان های نظارتی باید روی میزان موفقیت خصوصی سازی را بررسی کنند که آیا این اتفاق به درستی رخ داده است یا خیر.

واحدهای تولیدی عمدتا به افرادی واگذار شده که استعداد مالی نداشته اند

وی با اشاره به اینکه کمیسیون صنایع و معادن چندین بار رییس سازمان خصوصی سازی را دعوت کرده و میزان موفقیت این قانون را بررسی کرده است، افزود: مسئولان سازمان خصوصی سازی توجیهاتی را مطرح کردند که این توجیهات رفع کننده مسئولیت آنها نبوده و به نوعی روند مجلس در حال حاضر این است که امکان تحقیق و تفحص وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید بررسی شود که چرا خصوصی سازی موفق نبوده است، ادامه داد: واحدهایی که مشمول خصوصی سازی می شوند واحدهای مناسبی نبوده اند، اما این موضوع که با چه کیفیتی واگذار شده مهم است، چراکه میزان دارایی خریداران به گونه ای بوده که برای آنها صرفه اقتصادی داشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه واحدهای تولیدی عمدتا به افرادی واگذار شده که استعداد مالی نداشته اند، تصریح کرد: این افراد نتواسنته اند سرمایه گذاری لازم را داشته و در جهت اصلاح ساختار اقدام کنند و بیشتر این افراد تغییر کاربری داده و از زمین استفاده کرده اند و شرایط تولید را به سویی برده اند که نیروی کار را حذف کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار: 18 خرداد 1397 ، کدخبر: 386274 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
به نظر من این حق قانونی مجلسی ها هست که این کار را انجام بدهند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین