پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از ارائه درخواست مجمع نمایندگان این استان در خصوص تحقیق و تفحص پیرامون موضوع واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی، به هیات رییسه مجلس خبر داد.

شعار سال: حشمت الله فلاحت پیشه با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان تمام پیگیری‌های قانونی لازم را برای روشن‌گری در خصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی انجام داده‌، گفت: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه همه راه‌های قانونی از جمله تذکر به رییس جمهور، سوال از وزیر، دیدار با وزاری نفت و اقتصاد و مسئول سازمان خصوصی سازی، درخواست از شورای تامین و نامه به مقامات مختلف کشور را در راستای روشن‌گری این واگذاری انجام داده‌اند.

وی افزود: متاسفانه علی‌رغم همه این اقدامات، جریانی که ماهیتش هنوز برای ما مشخص نیست، اما از قدرت و لابی بسیار بالایی برخوردار است، بدون اعتنا به دغدغه و نگرانی‌های افکار عمومی در این زمینه، همچنان موضوع را پیش می‌برد و کار خود را می‌کند.

فلاحت پیشه افزود: در همین راستا مجمع نمایندگان استان درخواست تحقیق و تفحص پیرامون این واگذاری را به هیات رییس مجلس ارائه کردند.

وی اظهار کرد: این درخواست شامل چندین بند است از جمله عدم توجه به نارضایتی‌های اجتماعی و افکار عمومی در این واگذاری، عدم توجه به حقوق کارگران و کارکنان پالایشگاه و نیز بحث تاریخچه انحرافی در اجرای اصل 44 قانون اساسی در واگذاری‌های صورت گرفته در استان است که معمولا هر واگذاری که به بخش خصوصی صورت گرفته منجر به تعطیلی آن کارخانجات و شرکت‌ها شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بند دیگر این درخواست موضوع تبانی مدیریتی احتمالی است. متاسفانه یک عرفی وجود دارد که برخی شرکت‌ها و نهادهای دولتی را که می خواهند واگذار کنند نوعی پس‌روی مدیریتی درآن به وجود آورده، شرکت‌ها را بدهکار می‌کنند و کارهایی که باید در آنها انجام نمی‌شود تا بهانه لازم برای واگذاری صورت گیرد.

فلاحت پیشه افزود: متاسفانه این موضوع درچند سال اخیر در عملکرد پالایشگاه کرمانشاه مشهود بوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: در نهایت هم بحث پول بیت المال است و اینکه این پالایشگاه را چگونه و با چه قیمتی واگذار کرده‌اند.

وی افزود: تمامی این موضوعات که برای ما جای سوال دارد در قالب درخواستی به هیات رییسه مجلس تقدیم شده که ابتدا در کمیسیون مربوطه مطرح شده و گزارش رد یا تایید آن در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: هنوز ابهامات و دغدغه‌های ما در این واگذاری رفع نشده و قطعا پیگیر روشن‌گری این موضوع خواهیم بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 29 بهمن 95، کد مطلب: 95112920132: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین