پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: اجازه نمی‌دهیم فعالیت پالایشگاه کرمانشاه متوقف شود و این پالایشگاه حتی یک روز هم بخوابد.

شعار سال: رضا رحیمی با اشاره به مباحثی که در خصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه مطرح است، اظهار کرد: موضوع واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی از سال‌های قبل مطرح بود و در دستور کار سازمان خصوصی سازی قرار داشت.

وی ادامه داد: برای این منظور راه‌های مختلفی از جمله عرضه در فرابورس و بورس طی شد، اما در نهایت به دلیل عدم وجود خریدار به مزایده گذاشته شد که این موضوع در گزارشی که معاون وزیر و رئیس سازمان خصوصی سازی به وزیر اقتصاد و دارائی داده و رونوشتی هم جهت استحضار استاندار کرمانشاه فرستاده، توضیح داده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه فردی یا مجموعه‌ای که در مزایده برنده شده تنها 57 درصد از سهام پالایشگاه کرمانشاه را در اختیار خواهد داشت، افزود: 40 درصد از سهام این پالایشگاه در اختیار دولت و سه درصد باقی مانده نیز در اختیار کارکنان خواهد ماند.

رحیمی واگذاری پالایشگاه و دیگر صنایع دولتی یا وابسته به دولت را امری ضروری و مهم دانست و یادآوری کرد: این کار بر اساس اصل 44 قانون اساسی و مقررات خصوصی سازی انجام شده و آن طور که در نامه سازمان خصوصی سازی اشاره شده، کلیه مراحل و فرایند کار طی شده است.

این مدیر ارشد اقتصادی استان افزود: اصل خصوصی سازی یکی از اصول مترقی قانون اساسی کشور است و جزو اولویت‌های مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب نیز می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه نگرانی‌های مطرح شده در خصوص چگونگی واگذاری پالایشگاه را حق مردم دانست و ادامه داد: در چنین موارد مهمی باید شفاف سازی‌های لازم برای افکار عمومی صورت گیرد و در همین راستا استاندار کرمانشاه نیز گفت و گوی مفصل و جامعی پیرامون ابعاد مختلف این واگذاری انجام داد که بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و در شفاف سازی موضوع بسیار اثرگذار بود.

رحیمی تصریح کرد: تاکنون هیچگونه گزارش رسمی از تخلف در امر واگذاری پالایشگاه کرمانشاه ارائه نشده است.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی که این واگذاری را انجام داده از زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد و دارایی و یک مجموعه مسئول و مسلط به امور واگذاری‌ها است، به علاوه سازمان‌های نظارتی بر اینگونه موارد کنترل و نظارت لازم را دارند.

این مسئول در خصوص نگرانی‌هایی که پیرامون توانایی های بخش خصوصی برای نگهداری پالایشگاه کرمانشاه مطرح است نیز اظهار کرد: طی این سال‌ها موارد موفقی از خصوصی سازی واحدها در همین استان کرمانشاه را شاهد بوده ایم که از جمله این موارد می توان به کابل باختر، پارس حفاظ، شیر بیستون و ... اشاره کرد که وضعیت اولیه این واحدها بسیار بحرانی بود و پس از واگذاری به بخش خصوصی اکنون با شرایط مناسبی فعالیت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه نگرانی‌های ابراز شده درباره رکود پالایشگاه و بیکاری کارکنان این مجموعه را نیز بی مورد خواند و تاکید کرد: دولت اجازه نخواهد داد پالایشگاه کرمانشاه حتی یک روز هم بخوابد. نمونه این شرایط را در پتروشیمی بیستون تولید کننده LAB( مواد اولیه پودرهای شوینده) داشتیم که در دولت قبل فروخته شد و با وجود مشکلات به وجود آمده برای این واحد، دولت تدبیر و امید اجازه نداد این واحد حتی یک روز تعطیل شود.

رحیمی فعالیت پالایشگاه کرمانشاه را برای استفاده از چاه های نفت‌شهر و توسعه میادین نفت شهر و سومار ضروری خواند و گفت: همچنین خوراک پتروشیمی بیستون(LAB) از طریق این پالایشگاه است، بنابرین پالایشگاه کرمانشاه حلقه پیشین و پسین دو مجموعه بزرگ اقتصادی استان است که تصور توقف فعالیت آن غیرممکن می باشد، لذا مردم مطمئن باشند پالایشگاه فعال‌تر و بهره‌ور تر از قبل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1395، کد مطلب: 95110402309، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین