پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱
بیکاری در شهرستان صحنه مدتی است که گریبانگیر جوانان شده و این موضوع بسیاری از خانواده را با خود درگیر کرده است.
شعار سال: تامین اشتغال برای نیروی انسانی مهمترین و اساسی‌ترین هدف برنامه ریزی اقتصادی- اجتماعی هر کشوری را تشکیل می‌دهد. توسعه زمانی تحقق می‌یابد که از تمام عوامل و امکانات و منابع تولید کشور استفاده به عمل آید.

بیکاری علاوه بر اتلاف منابع انسانی، مسایل و مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به همراه دارد. اتلاف منابع به ویژه بیکاری نیروی انسانی دوره گذر توسعه را به یک دوره فرسایشی بدل می‌نماید و دامنه فقر را در جامعه گسترش می‌دهد.

شهرستان صحنه به عنوان یکی از شهرستان های استان کرمانشاه دارای ظرفیت های بالایی در زمینه های جاذبه های توریستی، صنعتی، هنری، محصولات کشاورزی، باغی و ... بوده است که هر کدام از این موراد می تواند باعث اشتغال زایی و کاهش آمار بیکاری در این شهرستان شود .هر چند که تاکنون این ظرفیت ها به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است و همین موضوع باعث افزایش آمار بیکاری در شهرستان شده است.

تلاش های دولت در بخش بیکاری شهرستان صحنه کارساز نیست

یک دانشجوی در گفتگو با امروله عنوان کرد : وضعیت بیکاری در شهرستان صحنه از خط قرمز نیز گذشته و ما شاهد افزایش بیکاری در شهرستان هستیم.

وی ادامه داد : جوانان شهر ما برای پیدا کردن کار به استان های مجاور مهاجرن میکنند در صورتی که اکثر فامیل های مسئولین سرکار هستند و این یک دوگانگی است.

محمد سلیمانی در پایان گفت : بهتر است دولت آمار واقعی بیکاری و ایجاد اشتغال را برای همه مردم روشن سازد چراکه برخی از مشاغل که از آنها به عنوان شغل و درآمد یاد می شود جزء موارد بیکاری است.

وضعیت بیکاری در شهرستان صحنه نگران کننده است

حمزه سلیمانی در گفتگو با امروله اظهار داشت: اشتغال و پیگیری طرح های عمرانی شهرستان صحنه دو موضوعی است که باید توجه خاصی به آن شود.

این فعال اجتماعی و حقوقی در ادامه با بیان اینکه بیکاری جوانان و وضعیت معیشت کارگران شهرستان دغدغه اساسی خانواده ها و مردم است، تصریح کرد: این مشکل واقعا بعضی از خانواده ها را در تنگنا قرار داده و به موضوع نگران کننده بدل شده است.


سلیمان خاطرنشان کرد: نیمه فعال بودن و یاغیر فعال بودن طرح های عمرانی هم باعث شده که روز به روز شاهد بیکاری تعدادی از نیروهای بومی شهرستان باشیم.

وی تاکید کرد: با رایزنی نماینده محترم مردم با وزارتخانه‌های مرتبط زمینه ای فراهم می شود تا با جذب اعتبارات عمرانی در سطح ملی یا استانی و تزریق به طرح های عمرانی شهرستان صحنه شاهد توسعه شهر و دیارمان صحنه باشیم لذا با فعال شدن طرح های مذکور زمینه اشتغال مهیا خواهد شد.

بسیج از طرح های کارآفرینی جهت اشتغال زایی حمایت می کند

سرهنگ پاسدار عزت اله عظیمی در گفتگو با امروله اظهار داشت: امسال که توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام تولید و اشتغال گذاری شده است، سپاه شهرستان صحنه توانست در بحث حمایت از طرح های کارآفرینی اقدامات مثبتی انجام دهد.


وی ادامه داد : به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از طرح های کار آفرینی، بسیج سازندگی این ناحیه توانست وام های بسیاری به متقضیان ارائه و گام مهمی در حذف بیکاری جوان بردارد.

سرهنگ عظیمی با اشاره به اینکه بسیج بعنوان حافظ دستاوردهای انقلاب در شرایط امروز مسئولیت خطیر و مهمی در بحث اقتصاد مقاومتی دارد خاطر نشان کرد: در سال گذشته تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانسته بسیاری از کمبودها را جبران کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه در پایان گفت: همان طور که بسیجیان در دفاع مقدس در مقابله با استکبار جهانی پیروز و سربلند بوده اند در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز موفق عمل خواهند کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری امرله، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 298936، www.amroolah.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین