پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۳۹۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
رییس دفتر رییس‌جمهور با اعلام اینکه موضوع گرانی به جد در دولت مطرح شده است، گفت: رییس‌جمهور خواسته‌اند همه دستگاه‌های ذیربط به موضوع گرانی ورود پیدا کنند.

شعارسال: محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های رییس‌جمهور برای کنترل گرانی در جامعه، اظهار کرد: موضوع گرانی به جد در دولت مطرح شده است؛ شاهد بودیم حتی بخش‌هایی که ارز 4200 می‌گیرند محاسبات آنها برای فروش اجناس با ارز بالاتر است.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور شدیدا خواستند که همه دستگاه‌های ذیربط به موضوع گرانی ورود کنند، از سوی دیگر اجناسی که در انبار مانده به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

واعظی با اشاره به اینکه در زمینه خودرو یک فضای احساسی و روانی به وجود آمده است، تصریح کرد: خودروسازها خودروها را با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار دهند.

وی ادامه داد: گرانی از موضوعات جدی است که آقای روحانی، وزرا و مسئولان ذیربط را مسئول کرده و هفته آینده (دوشنبه) ایشان جلسه‌ای را برای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع برگزار خواهند کرد.

رییس دفتر رییس‌جمهور به گرانی سکه نیز اشاره کرد و گفت: قرار شده است بحث‌های لازم در مورد این موضوع صورت گیرد و تصمیم‌هایی در این رابطه اتخاذ شود.

وی همچنین در مورد تخصیص ارز خاطرنشان کرد: ما ارز 4200 تومانی را به هم کسانی که ثبت سفارش می‌کنند، واگذار می‌کنیم و در این زمینه مشکلی نداریم.

واعظی در پاسخ به این پرسش که چه اولویت‌ها و برنامه‌هایی برای مقابله با گرانی دارید، اظهار کرد: اولویت‌ها تعیین شده اما تصمیمات باید بعد از مشورت با اصناف، تولیدکنندگان، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی گرفته شود تا همه نسبت به این تصمیمات اقناع باشند. این گفت‌وگوها شروع شده است و رییس‌جمهور هم امروز از وزرا خواسته‌اند همت جدی داشته باشند و کار را خود بر عهده بگیرند.

رییس دفتر رییس‌جمهور درباره برگزاری جلسات روسای سه قوه برای حل مشکلات، گفت: از طریق دولت از رهبر انقلاب تشکر و قدردانی می‌کنم که دستور برگزاری جلسه سران قوا برای حل مشکلات اقتصادی را دادند که دو جلسه هم تاکنون تشکیل شده و جلسه سوم هم در آینده نزدیک تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط کشور به گونه‌ای است که اتاق‌های فکر در خارج از کشور تشکیل شده است تا از فرصت خروج آمریکا از برجام استفاده کنند، تصریح کرد: آنها مرتب سیگنال‌های منفی برای افکار عمومی می‌فرستند، بنابراین ما هم باید انسجام و هماهنگی بیشتری داشته باشیم و اجازه ندهیم اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌ها ابزاری در دست مخالفان کشور باشد. اگر اقدامی به نفع کشور است، به دلیل برخی مسائل سیاسی و جناحی نباید آن اقدامات نادیده گرفته شود. مطالبی که در مجلس درباره لایحه پولشویی مطرح شد، درست نیست و صفت‌هایی که به دیگران هم دادند، در شان آن نمایندگان که آن مباحث را مطرح کردند، نیست.

واعظی در پایان با بیان اینکه این لایحه در دولت دهم مطرح شده است و هیچ ارتباطی با این دولت ندارد، گفت: کسانی که اکنون با این لایحه مخالفت می‌کنند حامی دولت دهم بودند.

وی ادامه داد: نمایندگانی که اکنون به این لایحه اعتراض می کنند زمان دولت دهم سکوت کرده بودند ولی الان مخالف هستند. این اقدامات سینگنال‌های منفی به جامعه و خارج از کشور است و لازم است با ما هماهنگی بیشتری داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: جمع کردن افراد در جلوی مجلس در روز یک شنبه که معلوم است چگونه آنها را جمع کرده‌اند یا تهیه طومار و تابلو کار مناسبی نیست . نماینده مجلس با تعقل درباره هم لوایح و طرح‌ها فکر و بررسی ومشورت کرده و رای می دهد اینکه با فضا سازی به دنبال این باشیم که کاری انجام نشود، پسندیده نیست.

واعظی در پاسخ به سوالی در مورد محتوای تماس تلفنی مکرون و رئیس جمهور گفت: بر اساس تماس‌های مقامات اروپایی با رئیس جمهور امروز تردید نداریم که اروپا به لحاظ اراده سیاسی تلاش می‌کند که برجام را حفظ کرده وخواسته‌های ایران را محقق کند. البته دنیای امروز در هم تنیده است بسیاری از شرکت‌های اروپایی ممکن است سهام داران آمریکایی داشته باشند واین مسائل به عنوان مشکلات وجود داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا از ما خواسته مذاکرات فشرده‌ای داشته باشیم اکنون هم مرتب مطالب تبادل می شود تا دو طرف به نقاط قابل قبولی برسند.در این چند هفته مرتب مذاکره می‌کنیم. تماس رئیس جمهور فرانسه نشان می‌داد در مدت کوتاه گام هایی برداشته شده است، اما هنوز موافقت به دست نیامده است قرار شده است یک بسته اجرایی همکاری اقتصادی را هر چه زودتر اروپا به ما بدهد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد انتقاد به طرح تعیین اماکن برای برگزاری اعتراض‌ها گفت: شما هیچ کشوری را سراغ دارید که در آن گروهی بخواهد اعتراضی انجام دهد اما مجوزی نگیرد. هر کسی بخواهد هرجا اعتراض بکند باید مجوز بگیرد. کسی هم که مجوز می گیرد یک قانون و یا حزب شناخته شده و ثبت شده است ما مقدمات این کار را هم فراهم می‌کنیم.

واعظی در پایان درباره پیش بینی خود از نتایج بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی با اشاره به این که می‌توانیم مراکش را یک بر صفر ببریم، گفت:‌خواهش من از رسانه‌ها این است که مطالبات را افزایش ندهیم، مثلا اگر تیم ما با یک تساوی و دو باخت هم بازگشت نباید اینگونه فکر کنیم که شکست‌خورده‌ایم ما باید بدانتیم که با تیم‌های بزرگی بازی کرده‌ایم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 23 خرداد ، 1397 ، کدخبر: 97032310955، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
امیدواریم دیگر احتکار و کم فروشی در میان مردم وجود نداشته باشد
ا.ح75
حسین3
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
مردم میتوانند کمی خرید این کالا هارا تحریم کنند تا بشود با مسئله گرانی مقابله کرد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
وقتی اجنلس انبار تمام شد چه کنیم؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
انشالله که همینطور باشه و شاهد این ناملایمات بازار و اقتصادی نباشیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین