پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۳۵۸۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶
با توجه به خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های احتمالی علیه ایران، برخی شایعات در مورد خروج شرکت‌های ال جی و سامسونگ از بازار لوازم خانگی کشورمان در فضای مجازی پخش شده است.
شعارسال: سامسونگ و ال جی دو غول بازار لوازم خانگی هستند که حجم زیادی از بازار لوازم خانگی کشور از جمله یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و ... را در دست دارند و سال‌های زیادی است که در کشور حضور دارند.

این شرکتها در سال‌های گذشته نیز که کشور با تحریم های متعددی مواجه بود بازار ایران را به خاطر سودآوری زیادی که برای آن‌ها داشت ترک نکرند و باقی مانند.

همچنین طی سال‌های اخیر این دو شرکت سرمایه گذاری زیادی در کشور انجام دادند تا با آن هم بازار داخلی را در اختیار داشته باشند و هم از این طریق بتوانند صادراتی زیادی هم به بازار منطقه داشته باشند.

اما، با توجه به خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم از سوی این کشور، شایعه شده که این دو برند لوازم خانگی کره جنوبی که بازار بزرگ ایران را در اختیار خود دارند از ایران خارج خواهند شد.

در همین رابطه محمد طحانپور رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با خبرگزاری میزان با بیان اینکه اطلاعی از این موضوع ندارم اظهار کرد: سامسونگ و ال جی طی سالیان اخیر دانش و تکنولوژی زیادی به کشور وارد کردند و سرمایه گذاری زیادی هم از طرف ایرانی و هم طرف کره‌ای برای ساخت محصولاتشان در داخل کشور صورت گرفته است.

طحانپور افزود: بر اساس سرمایه گذاری‌های که صورت گرفته مقرر شده ایران در سال ۹۸ از طرف سامسونگ هاب منطقه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در منطقه سامسونگ و ال جی کارخانه‌ای ندارند و تنها در کشور مصر تولید تلویزیون دارند، به امید در اختیار گرفتن بازار منطقه به ایران آمدند و خیلی بعید به نظر می رسد این موقعیت را به سادگی از دست بدهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره میزان سرمایه گذاری این دو برند در کشور گفت: حجم سرمایه گذاری به حدی است که تولیدات این دو برند می‌تواند کل منطقه را پوشش دهد.

آنچه مسلم است بیان این شایعات در این شرایط بیشتر به التهاب بازار و افزایش قیمت های کاذب محصولات لوازم خانگی دامن می زند چراکه هنوز هیچ مکاتبه رسمی ای در این خصوص از طرف شرکتهای کره ای با طرف ایرانی در مورد تایید این شایعات صورت نگرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار: 30 خرداد 1397 ، کدخبر: 429004 ، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
بازار به این خوبی؟ می خواند کجا برن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
این خیلی خوبه که ایران میتونه به هاب این شرکت ها در منطقه خاورمیانه تبدیل شود و برای اقتصاد ایران میتواند بسیار ارزشمند باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین