پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۰۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۵
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از اجرای سیستم هوشمند سامانه توزین در حال حرکت WIM وسایل نقلیه حمل بار در محورهای موصلاتی استان خبر داد.

شعارسال: افشین پیرنون اظهار کرد: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت «WIM» کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست، این روش مزایایی چون کاهش اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی برای پیشگیری از تردد ناوگان سنگین حامل بار اضافی به همراه دارد.

وی افزود: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را شناسایی کرده و به طور هوشمند به اطلاع پلیس راه می رساند، در مرحله بعد در باسکولهای ثابت پلیس راه وسیله نقلیه مذکور به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات اقدام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار کرد: به‌منظور کنترل و نظارت بیشتر بر حمل بار در جاده‌ها و شناسایی اضافه تناژ و تخلفات مرتبط با آن، عملیات اجرایی سامانه‌های توزین در حال حرکت «WIM»در ۳ محور دانسفهان - اشتهارد، تاکستان - قزوین و رشت - قزوین نصب و بهره برداری می شود.

وی عنوان کرد: سامانه هوشمند توزین در حال حرکت به منظور شناسایی دقیق بار مجاز محوری و کل بار اضافی خودروهای سنگین به اجرا در می آیند. این سامانه ها با اتصال به بانک اطلاعات بارنامه ها قادر خواهد بود ناوگان فاقد بارنامه را نیز شناسایی نموده و با دادن پیش آگاهی و ارسال مشخصات و عکس و پلاک این خودروها به پاسگاههای پلیس راه، گام مهمی در راستای اجرای مقررات و قوانین حمل بار بردارند.

پیرنون گفت: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن، اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است، کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه‌بار غیرمجاز هستند، اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.

وی افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، تعداد سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت در محورهای استان به سه دستگاه خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در ادامه بیان کرد: سامانه هوشمند توزین در حال حرکت به منظور شناسایی دقیق بار مجاز محوری پس از مکانیابی و تحویل زمین پروژه در محورهای فوق قابل نصب است که در همین راستا، پروژه سامانه توزین در حال حرکت در محور دانسفهان - اشتهارد در حال نصب است.

پیرنون در پایان گفت: نصب سامانه مورد نظر در محورهای تاکستان - قزوین و رشت - قزوین پس از اتمام پروژه دانسفهان - اشتهارد قابل اجراست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:29خرداد1397، کدخبر: 4324390: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
امیدوارم که این سامانه به درستی مسیر خودش رو طی کنه و مثل سامانه های دیگه تو این زمینه ها نشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
این مسایل اگر برطرف بشه میتونه به شدت از قاچاق کالا در ترانزیت های جاده ای جلوگیری کنه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین