پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۶۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹
با توجه به این‌که یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن، اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه‌بار غیرمجاز هستند، اهمیت زیادی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.

شعار سال: معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از افزایش تعداد سسیتم های توزین در حال حرکت در جاده های کشور خبر داد.

فرامرز مداح معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص آخرین وضعیت نصب سسیتم های توزین در حال حرکت در جاده‌های کشور گفت: تاکنون 35 دستگاه سیستم توزین در حال حرکت در جاده‌های کشور نصب‌شده است.

وی با بیان اینکه نصب این سیستم‌ها در راستای طرح گسترش هوشمند سازی شبکه حمل‌ونقل است، ادامه داد: این تعداد به‌زودی به 100 دستگاه خواهد رسید.

مداح توضیح داد: با توجه به این‌که یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن، اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه‌بار غیرمجاز هستند، اهمیت زیادی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.

پیرو مصوبات کمیته هوشمندسازی محورهای مواصلاتی کشور و به‌منظور کنترل و نظارت بیشتر بر حمل بار در جاده‌ها و شناسایی اضافه تناژ و تخلفات مرتبط با آن و استفاده از تکنولوژی‌های روز سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل، عملیات اجرایی سامانه‌های توزین در حال حرکت (WIM) در محور گرمسار=قم آغاز شد.

مداح هم‌چنین این را هم گفت که مهم‌ترین شاخصه این سامانه، کنترل وزن وسایل نقلیه درحال حرکت بدون نیاز به توقف است.

این سامانه مزایایی چون جلوگیری از اتلاف زمان، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تین نیوز، تاریخ 28 خرداد 97، کد مطلب: 168178: www.tinn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
مگه کنار هر پلیس راه قرار نبود چنین سامانه ای وجود داشته باشد؟ پس چی شد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین