پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که باید در آستانه نوروز ۹۸ اختلافات شهرداری ها با ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای برطرف شود، گفت: در جاده های فرعی نباید به خاطر کوتاه شدن ۱۰ کیلومتر برای یک معدن دار زندگی مردم را مختل کنیم.

شعار سال: محمد اسلامی در گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستانهای سراسر کشور با بیان این که در این جلسه چند دیگر نباید و چند دیگر باید را مورد تاکید قرار می دهیم، اظهار کرد: اولین دیگر نباید این است که مرز بین استان ها ادارات استان ها با همدیگر تعارف و دعوا نکنند، همیشه به خاطر چند متر دعواست. بنابراین چند صد متر مورد اختلاف را دیگر نبینم و امسال باید این مشکل را حل کنید.

وی تصریح کرد: به خاطر مشکلاتی که شهرداری دارند، دعوای راهداری و شهرداری است که این مسائل را با تعامل به صورت مشارکتی حل کنید.

وی افزود: باید برای نوروز امسال باید ترمیم ها را انجام دهیم، حق به جانب ماست یا نه باید برای رضای خدا و مردم این مشکلات را حل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: جاده را شرکت ساخت می سازد به دلایلی که مربوط به کمبود اعتبار برخی جاده ها علائم، گاردریل و... ندارند، باید نواقص جاده ها را در برطرف کنیم آنهم در آستانه نوروز 98. امسال 700 کیلومتر بزرگراه ساخته شده که 200 کیلومتر آنرا شرکت ساخت ساخته است و 500 کیلومتر دیگر نیز نیازمند علائم و تجهیزات است که به بهره برداری برسد.

اسلامی با اشاره به نقاط حادثه خیز جاده ها، گفت: در حال حاضر برخی جاده های فرعی هم دارای ترافیک هستند، کامیون ها از این جاده ها استفاده می کنند که زندگی مردم را مختل کرده اند. نباید به خاطر کوتاه شدن 10 کیلومتر برای یک معدن دار مردم را گرفتار کنیم.

وی با اشاره به نصب یک بنر در یکی از شهرستان ها که برای 240 کشته تصادفات جاده ای عزاداری کرده بودند، افزود: ترافیک عبوری برای مردم مسئله ایجاد کرده است و باید مدیریت خردمند قبل (فکر، پیش بینی پیشگیری)، حین (برنامه مسنجم و دقیق) و بعد (باخوردگیری و تسهیل) را داشته باشیم. باید تعاملات با بخشداران و فرمانداران به گونه ای باشد که ساخت و ساز جاده ها بر اساس اصول مهندسی انجام شود.

وی گفت: 80 درصد تلفات ناشی از تصادفات جاده ای طی سال 96 و 97 در جاده های فرعی بوده است.

وی همچنین با اشاره به اسکن تمام راه های کشور افزود: هم اکنون اطلاعات جامعی از وضعیت جاده های و آسفالت جاده ها داریم و این مسئله باعث می شود تا بر اساس نیاز برای اصلاح جاده ها برنامه ریزی کنیم نه فشار. بنابراین قبل از آغاز سفرهای نوروزی ترمیم نقاط اضطراری و بحرانی جاده ها عملیاتی شود.

*برخورد با راهدارانی که در تجاوز به حریم راه مماشات می کنند

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که وطیفه راهداری است که به صورت همه جانبه جاده ها را ببیند و به نگهداری راه ها و پل ها توجه ویژه و مستمری داشته باشد، اظهار کرد: مراقبت از عدم تجاوز به حریم راه است؛ باید ساخت وسازها قبل از آغاز کنترل شود. نه این که یکی با مجوز یا بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کند و بعد با حکم دادستانی آنرا تخریب کنند. هر راهداری که در این زمیه مماشات کند باید با وی برخورد شود.

اسلامی با بیان این که سازمان راهداری باید در زمان تصویب طرح هادی روستا مراقبت کند تا به حریم راه ها تجاوز نشود، افزود: نباید اجازه دهیم هر فردی با سرمایه گذاری ضعیف مجتمع بین راهی احداث کنند؛ این در شان مردم نیست که افرادی تسهیلات و زمین را بگیرند و امکانات آنها در شان مردم نباشد.

وی تاکید کرد: شرکت های حمل و نقل باید مکلف شوند تا در مجتمع های بین راهی با کیفیت توقف کنند و سازمان راهداری باید به این مسئله به دقت رسیدگی کند.

وی همچنین با اشاره به ساماندهی خودرهای امداد و نجات در جاده ها، گفت: چه کسی به اینها مجوز داده است، بر اساس چه تعرفه ای از مردم پول می گیرند. همه جاده ها باید این سیستم ساماندهی شود و شرکت هایی وجود داشته باشد که مسئولیت خودرو و سرنشینان آنرا بپیرند. باید مشخص باشد که چه کسی در این حوزه پاسخگو باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تبریک سال نو افزود: امیدوارم نوروز امسال برای مردم عزیز پُر نشاط باشد. از مردم می خواهیم در سفر انضباط رانندگی و رعایت قوانین را مورد توجه قرار دهند و شرایطی را به وجود نیاورند که هم خود و هم دیگران را دچار مشکل کنند.

اسلامی با تاکید بر ضرورت هماهنگی ستاد سفرهای نوروزی، تصریح کرد: در روزهای باقیمانده سال اقداماتی از جمله شستشوی علائم جاده ای، ترمیم خط کشی و... انجام می شود، به خصوص در جاده هایی که سرعت گیرهای غیراستاندارد دارد باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا به خودروهای مردم آسیب نرسد.

وی با بیان این که تعمیر ماشین آلات راهداری ارتباطی به پول ندارد، افزود: به شما یاد می دهیم که ماشین آلات را بدون پول هم تعمیر کنید.

مهران قربانی معاون حمل ونقل سازمان راهداری نیز در این برنامه با اشاره به این که هشت اصل رضایتمندی مردم در امور راهداری نوروز 98 مورد توجه قرار می گیرد، اظهار کرد: با توجه به تجربه سال های گذشته اصل ایجاد اعتماد و اطمینان بخشی، اصل مردم داری و مسئولیت پذیری حرفه ای، ارائه خدمات حمل ونقل مناسب، تامین راه مناسب، لزوم آمادگی برای حوادث محتمل و غیرمترقبه، اطلاع رسانی صحیح، موثر و به هنگام مخاطبان، ارتقای توان مدیریت راهبردی و دینامیک و "یار تو" هشت اصلی هستند که باعث افزایش رضایتمندی مردم می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اقتصادنیوز، تاریخ 9 اسفند 97، کد مطلب: 270986: www.eghtesadnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین