پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: حوادث و سوانح مختلف سالانه 25 هزار نفر مصدوم ضایعه نخاعی در کشور به جا می‌گذارد که ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر به علت سوانح ترافیکی دچار این ضایعه می‌شوند.

شعارسال: محمود رضا پیروی در آیین اختتامیه دومین جشنواره کشوری پیش‌گیری از سوانح و حوادث با محوریت پویش ملی 60:30 (توجه به بروز 60 درصد از تصادفات منجر به فوت در فاصله 30 کیلومتری شهرهای مقصد) افزود: ضایعه نخاعی متاسفانه در هیچ جای دنیا درمان پذیر نیست و در رابطه با بیماران تروما و ضربه مغزی هم به این شکل است.

وی ادامه داد: متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی افراد موثر در جامعه این تصور را دارند که نیروهای امدادرسان هلال احمر و اورژانس می‌توانند در هنگام حضور و امدادرسانی به مصدومان حوادث رانندگی و ترافیکی برای مصدومین ضایعه نخاعی معجزه کنند.

مشاور عالی در امور اجرایی جمعیت هلال احمر بیان کرد: باید برای کاهش تعداد مصدومان حوادث و سوانح رانندگی و ترافیکی در دو مورد فرهنگ سازی و آگاه‌ سازی کنیم که نخست آگاه سازی مردم نسبت به آن چیزی است که پیش رو دارند و دوم آگاه‌سازی مسئولین و اجرای قانون است.

 پیروی افزود: تعداد فوتی‌های حوادث جاده‌ای طی ۲ سال گذشته افزایش داشته است که ما باید در این راستا برنامه ریزی بهتری انجام دهیم. باید قوانین را رعایت کنیم. مرحوم نوربخش با ایمن‌ترین ماشین تصادف کرد و به رحمت ایزدی پیوست.

گفتنی‌ست، بر اساس آمارهای موجود حدود 60 درصد تصادفات منجر به فوت در فاصله 30 کیلومتری شهرهای مقصد اتفاق می‌افتد. عواملی همچون خواب آلودگی و نبود تمرکز، رعایت نکردن مهندسی استاندارد مبلمان جاده‌ای، افزایش تردد در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها و همچنین بی توجهی به سرعت مناسب از جمله علت‌های افزایش تصادف‌های جاده‌ای در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرهاست­.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایران پزشک، تاریخ انتشار:13اسفند1397 ، کدخبر: 11173 : www.iranmd.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین