پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۵۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، تنها پایگاه خبری کشور است که بشکل تخصصی در چند سال اخیر به معضل سرعت گیرهای غیر استاندارد در کشور ورود کرده است. یکی از شکوایه های این پایگاه نیز وضعیت سرعت گیرهای جاده ای استان گیلان است. مقصر نیز سه نهاد راهداری، پلیس راه و شهرداری ها می باشند. در چنین شرایطی غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری استان گیلان از وضعیت این سرعت گیرها شکایت کرده و آن را انتخاب بین بد و بدتر می داند؟ آقای نیک فهم عزیز، حداکثر با حدود یکصد دوربین، می توان این معضل را برای همیشه از گیلان زدود. چرا فرافکنی می کنی و مسئولیت پذیری نداری عزیز؟ منتظر دریافت توضیحات احتمالی هستیم.

شعارسال: غلامعلی نیک فهم، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان را مخالف ایجاد هرگونه مانع در سطح جاده دانست و اظهار کرد: نصب هرگونه سرعتکاه نیازمند یک فرمول مهندسی است که طول و عرض و ارتفاع آن را با توجه به نوع جاده مشخص می‌کند تا به خودرو فشار و ضربه وارد نشود.

شکایت غلامعلی نیک فهم راهداری گیلان از خودش؟ با موضوع نقد سرعت گیرها!

وی با بیان اینکه نصب سرعتکاه معمولا در محور‌های دارای آمار تصادفات فوتی افزایش می‌یابد، افزود: برای جلوگیری از تصادفات منجر به فوت اقدام به آرام سازی سرعت خودرو در جاده می‌کنیم که یکی راه‌های آن نصب سرعتکاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، با اشاره به اهمیت رنگ بندی و نصب علائم هشداری برای سرعتکاه، گفت: برای احداث سرعتکاه در راه‌های اصلی و شریانی تابع مقررات شورای ترافیک استان هستیم، اما در محور‌های فرعی و روستایی، شورای ترافیک شهرستان‌ها تصمیم گیری می‌کنند.

نیک فهم با اشاره به تاکید پلیس راه مبنی بر نصب سرعتکاه در محور‌های اصلی به ویژه نقاط پرحادثه ترافیکی، اضافه کرد: احداث سرعتکاه انتخاب بین بد و بدتر است، زیرا گاهی برای کنترل سرعت و کاهش تصادفات منجر به مرگ و میر حتما باید سرعتکاه احداث کنیم؛ البته امکان دارد که سرعتکاه مشکلاتی را برای خودرو ایجاد کند، اما اگر نباشد، ضرر بیشتری متوجه کاربران جاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح محور‌های استان ۳۶۵۰ سرعتکاه داریم، بیان کرد: این سرعتکاه‌ها نیازمند اصلاح هستند.

مدیرکل راهداری گیلان با تصریح بر اینکه هیچ استانی مانند گیلان سرعتکاه ندارد، گفت: به یک برنامه زمانی خاص و اعتبار ویژه تامین آسفالت برای اصلاح سرعتکاه‌ها نیاز داریم؛ البته به زودی سرعتکاه‌های محور رشت – چابکسر بررسی و در صورت نیاز اصلاح می‌شود.

نیک فهم، یکی دیگر از مشکلات ترافیکی را سرقت و مخدوش کردن علائم راهنمایی و رانندگی دانست و بیان کرد: متاسفانه ریشه برخی از مشکلات در سایر بخش هاست که نیازمند فرهنگ سازی است.

وی همچنین به هزینه بر بودن نصب و تجدید علائم راهنمایی و رانندگی به ویژه خط کشی محور‌ها اشاره کرد و یادآور شد: گیلان ۶۰۰۰ کیلومتر راه آسفالته دارد و لذا برای خط کشی معمولی این حجم از راه، نیازمند بودجه نجومی هستیم.

مدیرکل راهداری گیلان، اقلیم و شرایط آب و هوایی گیلان را موجب کاهش عمر علائم ترافیکی دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری ۸۷۰ نقطه حادثه خیز در سطح کشور شناسایی و به روزرسانی شده و سهم گیلان ۱۶ نقطه است که تا پایان سال مالی جاری، کار مطالعات و عملیات رفع آن اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۷ نقطه حادثه خیز در سطح محور‌های استان شناسایی شده است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۷ نقطه پرحادثه را برطرف کردیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: 25تیر1402، کدخبر: 793309، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین