پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
مهدی اقبال ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران با وفایش با اشاره به قسمتی از اقدامات صورت پذیرفته توسط این اداره کل در سال گذشته و نیز ۳ ماهه ابتدایی سال جاری گفت: از جمله اقدامات اساسی در راستای تسهیل دسترسی مردم به ادارات ثبت افزایش ادارات ثبت شیراز به پنج منطقه و تأسیس ادارات ثبت شرکت‌ها و اجرای اسناد رسمی بوده که با این اقدام شاهد تسریع خدمت رسانی و افزایش رضایت مراجعین بوده ایم.
شعار سال: مدیرکل ثبت فارس گفت: ۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال مطالبات بانک های دولتی و خصوصی وصول شد.

مهدی اقبال  ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران با وفایش با اشاره به قسمتی از اقدامات صورت پذیرفته توسط این اداره کل در سال گذشته و نیز ۳ ماهه ابتدایی سال جاری گفت: از جمله اقدامات اساسی در راستای تسهیل دسترسی مردم به ادارات ثبت افزایش ادارات ثبت شیراز به پنج منطقه و تأسیس ادارات ثبت شرکت‌ها و اجرای اسناد رسمی بوده که با این اقدام شاهد تسریع خدمت رسانی و افزایش رضایت مراجعین بوده ایم.

وی افزود: از دیگر موارد اقدامی اداره کاداستر این اداره کل می توان به جانمایی، پلاک گذاری و تثبیت قطعات در لایه منابع طبیعی، زمین مرجع کردن و داده آمایی نقشه های ثبتی قدیمی و جانمایی نقشه های مختصات جغرافیایی اراضی ملی، موات، املاک دولتی، موقوفات، املاک آموزش و پرورش، محدوده های فرودگاهی، محدوده های اراضی نیروهای مسلح و املاک قوه قضاییه است.

اقبال افزود: در مبحث فناوری اطلاعات و پیگیری مصوبات سازمان ثبت آرشیو الکترونیکی کردن پرونده های ثبتی ۲۸ واحد تابعه ثبتی، راه اندازی سامانه مکاتبات جدید بر پایه آرشیو الکترونیکی و مکاتبات مکانیزه با دادگستری از طریق سامانه cms، راه اندازی و نصب تجهیزات ذخیره ساز جهت آرشیو الکترونیکی و راه اندازی بستر الکترونیکی ارتباطی و مکاتباتی در قسمت تفکیک نقشه های آپارتمانی بین نظام مهندسی و ادارات ثبت و نیز ایجاد ارتباط ۱۵ واحد ثبتی تابعه با این اداره کل با بستر فیبر نوری پاره ای از اقدامات صورت پذیرفته در جهت همسویی با اهداف مد نظر بوده است.

مدیرکل ثبت فارس تصریح کرد: این اداره کل در سال گذشته ضمن صدور بالغ بر ۲۰۱ هزار سند کاداستری گام ارزشمندی در جهت نیل به سیاست های مصوب سازمان ثبت در خصوص جایگزینی این اسناد به جای اسناد مالکیت دفترچه ای برداشته و همچنین ادارات تابعه ثبتی این استان با صدور بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۰۰ سند در راستای قانون سامان دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، ۵ هزار و ۸۴۰ سند در راستای قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی و نزدیک به دو هزار و ۸۰۰ سند جهت موقوفات فارس عملکرد مطلوبی در این موارد داشته اند.

اقبال افزود: با ثبت بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت تجاری و مؤسسه غیر تجاری توسط اداره ثبت شرکت های شیراز در سال قبل، میزان شرکت‌های تجاری و مؤسسات غیرتجاری ثبت شده توسط این اداره از ابتدای اجرای دستورالعمل مکانیزاسیون تا کنون به تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۰ شرکت و مؤسسه رسیده است.

وی ثبت بالغ بر ۱ میلیون و ۹۸ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی سراسر این استان را حاکی از تعامل مطلوب این دفاتر با اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس در جهت تسریع و تسهیل امور مراجعین برشمرد.

مدیرکل ثبت استان میزان مطالبات وصول شده توسط اداره اجرای ثبت شیراز در سال گذشته را بالغ بر ۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۲۷۶ هزار ریال برشمرد و اظهار کرد: در این خصوص شاهد رشد ۴۱ درصدی در وصول مطالبات بانک های دولتی و خصوصی نسبت به سال ماقبل آن می باشیم.

مدیرکل ثبت فارس تصریح کرد: این اداره کل با هدف پیشبرد هر چه مطلوب تر برنامه های سازمان ثبت و نیل به اهداف مصوب اقدامات متعددی انجام داده که همه و همه در راستای شفافیت و نیل به رضایت حداکثری مراجعین است.

وی گفت: از اقدامات اساسی صورت پذیرفته می توان به تسریع و تسهیل در روند صدور اسناد مالکیت کاداستری، مکانیزه کردن سامانه های ارائه خدمات ثبتی و به طور کلی حرکت همه جانبه به سمت ثبت نوین و در جهت تثبیت مالکیت اشخاص اشاره کرد.

مدیر کل ثبت اسناد فارس افزود: ثبت فارس با بهره گیری از ۳۸۳ دفتر اسناد رسمی فعال، ۱۷۱ دفتر ازدواج رسمی و ۸۳ دفتر طلاق فعال در سراسر فارس و تعامل بهینه با هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی و جامعه سردفتران ازدواج و طلاق در سال های اخیر گام های مؤثری در جهت سامان دهی مطلوب، نظارت بهینه و تلاش در راستای ارائه مطلوب تر خدمات به مردم این استان برداشته است.

اقبال ادامه داد: اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان با داشتن ۴۳ واحد ثبتی تابعه یکی از بزرگ ترین ادارات در سطح کشور از لحاظ تعداد واحد ثبتی است و ۷۶۱ نفر پرسنل رسمی و پیمانی و ۲۶ نفر پرسنل قرار داد کارگری در حال خدمات رسانی به مردم فارس هستند و با توجه به گستردگی استان فارس شاهد هستیم که با وجود کمبود نیرو در حال ارائه بیشترین خدمات ثبتی به جامعه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 3 تیر 1397، کدخبر: 4328515 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین