پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۰۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس گفت: طرح آمایش سرزمین یک نگاه کلی و جامع به توسعه استان در یک افق بلندمدت دارد.

شعار سال: ساسان تاجگردون، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح بخش های مختلفی که می تواند برای توسعه استان به کار گرفته شود در سه عنصر اصلی انسان، فضا و فعالیت تعریف می شود.

وی ادامه داد: اولین نگاهی که ما در بحث آمایش داریم شناخت واقع بینانه نسبت به آینده و آنچه که در اختیار داریم و آنچه می توانیم برسیم است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه فارس بیان کرد: دولت نیز در این میان نقش راهبری و سیاستگذاری برای توسعه را برعهده دارد و بنابراین سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت در پیشبرد توسعه در بخش های مختلف، سهم راهبری دولت را تعیین می کند و ما در آمایش سرزمینی با این نگاه هدفمند هدف خود را ترسیم می کنیم.
تاجگردون افزود: اگر بخواهیم آینده استان را تعریف کنیم این کار را نمی توان در یک اتاق محبوس انجام داد و بنابراین ما در مسیر از نخبگان و خبرگان دارای تخصص کمک گرفته ایم و نظام مطالعاتی و آینده نگاری را با رویکرد استفاده از ظرفیت علمی بخش ها تعریف کرده ایم.
وی، میزان پیشرفت طرح آمایش سرزمینی فارس را 95 درصد دانست و اضافه کرد: این طرح هم اینک در مرحله جمع بندی و مدیریت آمایش و نهایی شدن است و تا یک ماه آینده باید گزارش آن را را به شورای برنامه ریزی استان ارائه دهیم.

وی گفت: مطالعات بخش اول آمایشی استان مبتنی بر تحلیل وضع موجود و با استناد به اسناد بالادستی همچون سند بلند مدت توسعه استان، نظریه پایه آمایش استان و ضوابط ملی آمایش سرزمین پس از برگزاری جلسه های متعدد، تشکیل کارگروه های مشارکتی با حضور تمام دستگاه های اجرایی ذی ربط و تهیه بانک اطلاعاتی خبرگان استانی، برای مشارکت کارشناسان خبره و نخبه استان در اسفندماه سال 94 با تدوین 36 جلد گزارش توسط مشاور به اتمام رسید.
تاجگردون افزود: با تصویب بخشی اول در کارگروه آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار در اسفند 94 و سپس تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در اردیبهشت 95، بخش دوم مطالعات طرح آمایش آغاز شد.
وی ادامه داد: مرحله دوم مطالعات نیز که همزمان با تهیه مطالعه وضع موجود در نیمه دوم سال 94 آغاز شده بود با تصویب بخش اول و ادامه روند کار، مدل مفهومی و روش شناسی آینده نگاری به استان ارسال و پس از بررسی مورد تایید کارفرما و ناظر قرار گرفت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه فارس افزود: در مجموع در بخش دوم طرح آمایش، 45 جلسه با حضور خبرگان دستگاه های اجرایی، مشاور و کارفرما تشکیل گردید.
تاجگردون گفت: از جمله موارد مهم در تدوین مطالعات بخش دوم آمایش، مربوط به شناسایی و معرفی برنامه های اجرایی، طرح ها و پروژه های اولویت دار، برنامه های عملیاتی و برنامه های بخشی است که بر اساس آن لیستی از برنامه و پروژه های تعریف شده مرتبط با هر بخش تهیه و برای کیفیت بخشی حداکثری به مطالعات آمایش استان، برای بررسی و اظهار نظر به دستگاه های اجرایی ذیربط ارسال شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 25آذر 96، کدمطلب:82765229، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Switzerland
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
امیدواریم این طرح هرچه زود تر به سرانجام خوبی برسه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین