پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
معاون امورعمرانی استاندار قم گفت: استقرار و جانمایی بسیاری از واحدهای صنعتی قم صرفاً بر اساس نفوذ سیاسی بوده و در آن مباحث کارشناسی و آمایش سرزمینی مورد توجه نیست.

شعار سالمحسن بهشتی ظهر امروز در کارگروه آموزشی تبیین جایگاه برنامه‌ریزی ارزش در توسعه پایدار قم که در سالن جلسات سازمان برنامه‌وبودجه استان قم برگزار شد، اظهار داشت: در بین مجموعه مدیران استان نسبت به توسعه پایدار استان نگاهی مثبت و فضایی مناسب حاکم است.

وی با اشاره به برخی معیارهای مهم توسعه پایدار افزود: رشد و فعالیت‌های انسانی متأثر از پایداری در سیستم‌های محیطی، اجتماعی و انسانی است که باید به‌صورت هم‌زمان و در موازات هم ادامه داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار قم با بیان بخشی از مشکلات و معضلات فعلی شهر قم گفت: بخش قابل‌توجهی از مشکلات و معضلات شهر قم به دلیل عدم توجه به مباحث توسعه پایدار بوده که در آن تنها به یکی از ابعاد توسعه‌یافتگی توجه شده و مابقی عناصر در آن مورد توجه قرار نگرفته است.

بهشتی با تأکید بر چالش زیست‌محیطی شهر قم عنوان کرد: در برنامه‌ها و چشم‌اندازهای ملی و استانی توجه و نگاه به مسائل زیست‌محیطی بیشتر شده هرچند که در عرصه عمل به دلیل در هم تنیدگی مسائل مختلف باهم و عدم نهادینه شدن شاخص‌های توسعه‌یافتگی توفیقات مناسبی به بار نیاورده است.

وی با بیان برخی از چالش‌ها و معضلات مهم و اساسی شهر قم تصریح کرد: مسئله بیکاری و ایجاد اشتغال، مسائل زیست‌محیطی و آلایندگی‌های مختلف واحدهای صنعتی، آب و آسیب‌های اجتماعی معضلات و مشکلات مهم قم بوده که باید در حل آن‌ها عناصر توسعه پایدار در نظر گرفته شود.

معاون امور عمرانی استاندار قم پدیده‌های زشت حاصل از عدم توجه به مبحث توسعه پایدار را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: شهر قم ظرفیت پذیرش جمعیت کنونی را ندارد و علت ایجاد برخی مشکلات و معضلات در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و خدمات شهری نیز از همین مسئله ناشی می‌شود.

بهشتی فعالیت فراوان واحدهای آلاینده در شهرک‌های صنعتی قم را از جمله مهم‌ترین عوامل آلودگی قم دانست و تأکید کرد: استقرار و جانمایی بسیاری از واحدهای صنعتی قم صرفاً بر اساس نفوذ سیاسی بوده و در آن مباحث کارشناسی و آمایش سرزمینی مورد توجه نیست.

وی افزود: بسیاری از واحدهای صنعتی موجود در قم رانده‌ شده از تهران، اصفهان و مرکزی بوده که به دلیل فقر صنعتی قم در این شهر استقرار یافته که متأسفانه اشتغال آسیب‌پذیرترین قشر جامعه را نیز همین واحدهای آلاینده شکل داده است که می‌تواند چالشی برای آینده شهر باشد.

بهشتی خاطرنشان کرد: تا زمانی که در مباحث توسعه پایدار مردم به صحنه عمل وارد نشوند و فرهنگ‌سازی‌های مورد نظر صورت نگیرد شاهد هیچ‌گونه تحولی در توسعه و پیشرفت استان قم نباید باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:1580948، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین