پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۱۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۸
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی که برای کارآفرینی و اشتغال کشور شرایطی ویژه واست، جهاد اقتصادی می‌تواند راه را برای توسعه و پیشرفت کشور هموار کند.
شعارسال: "مصطفی کواکبیان" در نهمین همایش تجلیل از کارآفرینان اشتغال‌زا با بیان اینکه کشور شرایط خاصی را سپری میکند و موانعی بر سر راه اشتغال وکارآفرینی وجود دارد اظهار کرد: کارآفرینانی که در این چنین شرایطی اشتغال زایی میکنند دارای جایگاهی ویژه هستند و باید از آنان تقدیر شود.

وی افزود: پس از خروج آمریکا از برجام شرایط ویژهای بر اقتصاد ما مستولی شده است و دولت های غربی در تلاشند که به اهداف شومی که علیه ما ترسیم کردند دست پیدا کند بنابراین یک عزم جدی و کار جهادی برای امور از موانع و بحران ها به خصوص در حوزه اقتصاد ضروری است.

کواکبیان با اشاره به ضرورت پیگیری جهاد اقتصادی افزود جهاد اقتصادی مقوله بسیار مهمی است و در این راستا اگرچه قانون هایی مانند رفع موانع تولید و بهبود کسب و کار وجود دارد اما این قوانین در شرایط عادی پاسخگو هستند اما در شرایطی که جنگ اقتصادی در کار است باید با نگاهی ویژه جهاد اقتصادی پیگیری شود.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی با تشبیه عرصه عمومی کشور رقابتهای فوتبال جام جهانی عنوان کرد معتقدم اگر بتوانیم از فوتبال درس بگیریم و تلاش ملی پوشان در مقابل تیم اسپانیا را به عنوان الگو قرار دهیم ضرورت در شرایط کنونی بهتر تبیین می شود.

وی افزود: سه نکته مهم در روابط میان ملی پوشان کشورمان به تیم ملی اسپانیا وجود داشت که مهمترین آن از نظر بازیکنان ما و تلاش آنها تا پای جان بود و باید به همین ترتیب فعالان عرصه های سیاست اقتصاد قانونگذاری در دولت مجلس و دستگاه قضا به همین اندازه پای کار و جدی باشند تا بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

کواکبیان با اشاره به انسجام و هماهنگی تیم ملی ایران تصمیم گیری یکپارچه در امور اجرایی و تصمیمات مهم کشور گفت: اگر در بخشی از حاکمیت تصمیمی اتخاذ میشود، اگر دیگر بخشها همراهی نکنند نتیجه به جز گلبهخودی نخواهد بود.

این نماینده مجلس امید به آینده را سومین ویژگی الگوساز تیم ملی برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه برخی از دستگاههای رسانهای و تبلیغاتی کشور، در خصوص شرایط کشور یأس و ناامیدی را به جامعه پمپاژ میکنند و نتیجه تزریق این موارد به شکست منجر میشود.

دیپلماسی اقتصادی هموار کننده راه توسعه کشور

کواکبیان با اشاره به ضرورت توجه دستگاه دیپلماسی کشور به موضوع دیپلماسی اقتصادی گفت: برای رسیدن به یک چشمانداز روشن ، باید دیپلماسی اقتصادی جدی گرفته شود.. مقام معظم رهبری در سخنانشان تأکید کرده اند که تولید کشور این توانمندی را داراست که به 15 کشور محصولات خود را صادر کند و به دست آوردن سهمی 15درصدی از بازار واردات ان کشورها می تواند به تحول تولید و اشتغال کشور کمک کند اما تحقق این امر مستلزم توجه به دیپلماسی در حوزه اقتصاد است.

وی ادامه داد: در مورد سند FATF که مقام معظم رهبری تحفظ دانسته اند نباید برخی این گونه تصور کنند که صرفاً باید منتظر نتیجه برجام بمانیم و در این شرایط، باید با تکیه به دیپلماسی، ساختار بانکی ما به گونه ای فعال و پویا عمل کند که بتواند در سطح بین المللی و تبادل ارزی کار خود را پیش ببرد و دستگاه دیپلماسی با کارهایی که خودش انجام میدهد و رهنمونهایی که به مجلس میدهد میتواند ان راه را هموار کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 5 تیر 1397 ، کدخبر: 617155 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
جهاد اقتصادی جهاد اکبره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
از آدم های دهن گشاد بدم می آید. در خصوص آقای کواکبیان باید تحقیق کنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین