پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۸
وزیر دادگستری با اشاره به تفاوت میان رسیدگی به پرونده ها و امار واقعی وقوع جرم گفت: رسانه های بیگانه با ارائه آمار اشتباه از تعداد پرونده های قضایی قصد تشویش اذهان عمومی را دارند.

شعارسال: سید علیرضا آوایی در همایش قوه قضاییه در خصوص عملکرد قوه قضاییه گفت: مفهوم متفاوت آمار یکتا و چرخشی پرونده ها باید روشن شود چرا که رسیدگی قضایی چند مرحله‌ای است.

وی افزود: اگر در هر یک از مراحل رسیدگی یک فرایند به پرونده ها اضافه کنیم، آمار چرخشی به دست می آید بنا براین باید بگویم تعداد واقعی منازعات رسیدگی شده در محاکم برابر آمار یکتای پرونده ها است.

وزیر دادگستری با اشاره به رسیدگی 16میلیون پرونده گفت این آمار می تواند بیانگر آمار چرخشی باشد و آمار پرونده های یکتا کمتر از این رقم است.

آوایی با انتقاد از خلط این دو مفهوم گفت: رسانه های بیگانه و داخلی اشتباهاتی را در برداشت از خلط دو مفهوم پرونده های یکتا و چرخشی دارند چرا که کل پرونده های یکتا کمتر از شش میلیون است.

وزیر دادگستری با انتقاد از اینکه تحلیل های درستی در مورد پرونده های یکتا و جاری وجود ندارد، گفت: این دو باید تفکیک شود.

وی در خصوص وضعیت زندان ها گفت: تعداد زندانیان در سال 95 به میزان 217 هزار نفر بوده است که این میزان در سال گذشته 224 هزار بوده است.

آوایی گفت: سال 95 ورودی زندان ها 418 هزار و سال گذشته 490 هزار نفر بوده است و تعداد زندانیان حاکی از رشد سه درصدی است.

وی افزود: نرخ رشد منازعه 3.4 درصد بوده است.

وزیر دادگستری با اشاره به تعداد پرونده شورای حل اختلاف گفت«سال گذشته با نرخ رشد 3.3 درصدی تعداد این پرونده ها به بیش از سه میلیون رسیده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری برترین ها ، تاریخ انتشار: 5 تیر ، 1397 ، کدخبر: 737500، www.bartarinha.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
ا.ف75
ما خرج زندانی هامون از محصل هامون بیشتره! این دردناکه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین