پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
دومين جشنواره مردمي خرما و قصب با حضور مدير کل ميوه‌هاي گرمسيري وزارت جهاد کشاورزي، رياست و معاونين سازمان جهاد کشاورزي فارس و مقامات و مسئولين استاني و شهرستاني در شهرستان فراشبند برگزار گرديد.

شعار سال: رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس حسن پور، مديرکل ميوه‌هاي گرمسيري وزارت جهاد کشاورزي در دومين جشنواره مردمي خرما و قصب در شهرستان فراشبند گفت: سياست وزارتخانه درخصوص محصول خرما، اصلاح و نوسازي باغ‌ها، هرس، تغذيه، اصلاح سامانه آبياري، بسته بندي و کمک به صادرات اين محصول مي‌باشد.

در ادامه رييس سازمان جهاد کشاورزي فارس گفت: سطح زير کشت خرما در استان فارس 33170 هزار هکتار و توليد سالانه آن بيش از 150 هزار تن مي‌باشد.

قاسمي افزود: استان فارس 13 درصد از خرماي کشور را توليد مي‌کند که تاکنون بيش از 100 رقم خرما در اين استان شناسايي شده است. وي با بيان اين که رقم خرماي شاهاني با 8/33 درصد سطح زير کشت در استان فارس بيشترين ميزان سطح زير کشت را به خود اختصاص داده اظهار داشت: ارقام زاهدي و کبکاب با 7/25 درصد و 5/13 درصد مساحت زير کشت در رتبه‌هاي بعدي توليد در استان فارس است.

قاسمي تصريح کرد: اين سه رقم، درمجموع 73 درصد از سطح زير کشت باغ‌هاي خرماي استان فارس را شامل مي‌شوند.

رييس سازمان جهاد کشاورزي فارس شروع برداشت خرما در استان را مرداد عنوان کرد و بيان داشت: کار برداشت خرما تا اواسط آبان ادامه خواهد داشت.

قاسمي ياد آور شد: ادامه اجراي اين طرح مزيت‌هاي متعددي را به همراه داشته که از آن جمله مي‌توان به تغيير و اصلاح شيوه جمع آوري، حمل و تحويل خرما، فرهنگ سازي، فعال شدن بخش صنايع فرآوري خرما، اشتغال زايي، کاهش ضايعات در بسته بندي و رعايت مسائل بهداشتي اشاره کرد.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس راه اندازي و توسعه واحدهاي فرآوري و بسته بندي محصول و همچنين احداث سردخانه جهت نگهداري محصول و توسعه مکانيزاسيون جهت عمليات داشت و برداشت خرما را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان در جهت حمايت از نخل کاران عنوان کرد.

قاسمي در ادامه افزود: خرما ميوه اي با ارزش غذايي بالا است که امروز مصارف غذايي و صنعتي آن به موازات يکديگر پيش مي‌رود و با تلاش باغداران و همکاري کارشناسان کشاورزي فارس در زمره محصولات سالم قرار دارد.

وي از کمبود اعتبارات جهت اصلاح و احياي باغات قديمي و توسعه باغات جديدخبر داد و گفت: خشک‌سالي هاي اخير و افت منابع آبي، تهديد جدي در جهت حفظ و نگهداري باغات خرما و توليد محصول در استان است.

قاسمي در پايان يادآور شد: در جهت بهره وري از آب و مديريت صحيح آن نيازمند به جهاد گلخانه اي در سطح استان فارس هستيم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری موج، تاریخ انتشار یکشنبه 19 مهر 1394، کد مطلب:- : www.mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین