پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۱۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
مدیر ستاد آبادگری باغات قصردشت شیراز از راه اندازی سه باغ خانواده در این کلانشهر خبر داد.

شعار سال: شهزاد رونق زاده پیرامون اقدامات صورت گرفته برای حفظ باغات قصردشت شیراز گفت: حوزه استحفاظی باغات قصردشت به پنج گروه تقسیم می‌شود که مهم‌ترین گروه این باغات مربوط به گروه یک و پنج است.وی بیان کرد: حوزه باغات قصردشت شیراز حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار است که از این میزان ۳۰۰ هکتار مربوط به باغات کم بازده با تغییر کاربری است.

مدیر ستاد آبادگری باغات قصردشت شیراز با بیان اینکه این گروه از باغات دارای اهمیت زیادی هستند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت آنها، این باغات خریداری و نگهداری از آنها یکی از اولویتهای ستاد آبادگری باغات قصردشت است.

وی از باغات قصردشت شیراز به عنوان سرمایه های زیست محیطی یاد کرد و افزود: در این راستا طی چند مدت اخیر برای تبدیل برخی از باغات به باغ خانواده یا باغ پارک اقداماتی انجام شده و چندین باغ خانواده در شیراز راه اندازی شده است. رونق زاده با بیان اینکه استقبال مردم از این باغات خوب است، گفت: در سال جاری نیز راه اندازی به سه باغ خانواده در دستور کار قرار گرفته است. ایشانگفت: این باغات در خیابان ایمان شمالی، بولوار چمران و کوی جماران راه اندازی و مطالعات لازم در این خصوص انجام شده است.

مدیر ستاد آبادگری باغات قصردشت شیراز با اشاره به تملک باغ خانواده بولوار چمران بیان کرد: این باغ در چمران جنوبی در ۴۲ هکتار راه اندازی خواهد شد.رونق زاده با بیان اینکه برای راه اندازی این باغات مسائل ترافیکی و پارکینگ نیز در نظر گرفته می‌شود، اظهار داشت: در این راستا شرایط باغات طوری طراحی می‌شود که با پارک‌ها تفاوت داشته باشد زیرا اگر قرار باشد این باغات خانواده نیز مانند پارک‌ها باشد در حال حاضر به اندازه کافی پارک در شهر وجود دارد.

مدیر ستاد آبادگری باغات قصردشت شیراز در خصوص اهداف مهم راه اندازی باغات خانواده افزود: باغات قصردشت نقش مهمی در مسائل زیست محیطی شهر شیراز دارند از این رو با انجام این کار نسبت به حفظ آنها اقدام خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی شیراز1400 ، تاریخ انتشار 08 خرداد 1394، کد مطلب:18619 : www.shiraz1400.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین