پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: توسعه فرآوری انجیر استهبان در این استان با ایجاد صنایع تبدیلی جدید در رشد اقتصاد منطقه اثرگذار است.


شعارسال : محمد مهدی قاسمی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان فارس مهمترین تولید کننده انجیرخشک در کشور است و انجیر استهبان در دنیا شناخته شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ارزش افزوده بالای انجیر در فرآوری توسعه واحدهای فرآوری انجیر درکنار بسته بندی مورد حمایت ویژه قرار خواهد گرفت.

قاسمی ادامه داد: 12 واحد فرآوری انجیر تحت پوشش سازمان جهاد کشاورزی در فارس فعال هستند که سالانه ظرفیت فرآوری 24 هزار تن انجیر را دارند و برای 227 نفر به صورت دائم و برای 510 نفر اشتغال فصلی ایجاد کرده اند.

وی افزود: عمده واحدهای فرآوری انجیر در بسته بندی این محصول فعال هستند و محصولات آنها به کشورهای ویتنام، چین، آلمان، امارات، رومانی، هنگ کنگ و کره جنوبی صادر می شود.
بگفته وی ، توسعۀ و احداث سردخانه های زیر صفر در واحدهای بسته بندی انجیر برای حفظ این محصول ضروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: سال گذشته در شهرستان استهبان 4/9 هزار تن انجیر تولید شد ، با توجه به بارندگی های مناسب امسال تولید این محصول به 12 هزار تن می رسد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار هزار و 538 تن انجیر از فارس به کشورهای دیگر صادر شد که 17 میلیون دلار درآمد ارزی داشت.

قاسمی بیان کرد: سال گذشته از باغات انجیر دیم استان فارس 35 هزار تن محصول برداشت شد که در صورت فرآوری این محصول می توان درآمد قابل توجهی را کسب کرد.
استان فارس از 49 هزار هکتار انجیرستان دیم برخوردار است که 23 هزار و 280 هکتار آن در استهبان وجود دارد ، هفت هزار و 800هکتار از انجیرستانها در نی ریز، پنج هزار و 300 هکتار در داراب، پنج هزار هکتار در جهرم، چهار هزار و 400 هکتار در کازرون، یک هزار هکتار در فیروزآباد، 900 هکتار در کوار و مابقی در سایر شهرستان ها قرار دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس ، تاریخ انتشار یکشنبه 22 شهریور 1394 ، کد مطلب : 81757832 (4870965) : www3.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین