پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: 3 هزار و 682 اصله نهال کشت‌بافت خرما در جنوب کرمان توزیع می‌شود.

شعارسال: منصور شریف در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: برای اجرای عملیات اصلاح، بازسازی و احداث نهالستان‌های جدید و توسعه ارقام خشک و نیمه‌خشک خرما نیاز به استفاده از ارقام مرغوب و تجاری و نهال‌های سالم و دارای اصالت داریم.

وی با اشاره به اینکه امروزه به منظور تکثیر خرما علاوه بر استفاده از پاجوش از تکنولوژی نوین کشت‌بافت نیز برای تکثیر استفاده می‌شود، بیان داشت: مقاوم بودن به عارضه خشکیدگی خوشه خرما و همچنین وجود بازارهای هدف در خارج از کشور از مزایای ارقام خشک هستند.

شریف تصریح کرد: در راستای دستیابی به این اهداف مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از ابتدای سال جاری اقدام به توزیع 3 هزار و 682 اصله نهال کشت‌بافت از ارقام پیارم و زاهدی به کشاورزان کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه این نهال‌ها با استفاده از اعتبارات یارانه‌ای توزیع می‌شود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود، طی پنج تا 6 سال آینده نهال‌های کشت‌بافت خرما به مرحله بهره‌برداری برسند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3مهر1396، کدخبر: 13960703000272: www.kerman.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین