پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که برای حل بحران قره‌باغ چاره‌ای جز مذاکره وجود ندارد.

شعار سال: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: «منطقه‌ای که ما در آن قرار داریم بیش از این ظرفیت بحران‌های جدید را ندارد. ما بحران قره‌باغ را محدود به ارمنستان و آذربایجان نمی‌دانیم و قطعا بازیگران منطقه‌ای دیگر نیز وارد می‌شوند و محیط را بیش از آنچه اکنون متلاطم و ناامن است، ناامن‌تر می‌کنند و این برای ایران، روسیه، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان وضع خوبی نیست

نوذر شفیعی ادامه داد: «توجه به بحران قره‌باغ باعث فراموشی ما از بحران‌های دیگر در منطقه می‌شود که آن بحران‌ها در اولویت هستند؛ مثل بحران تروریسم که مقابله با آن برای همه کشورها از اولویت‌های بالاست ولی وقوع چنین بحران‌هایی توجهات را از اصل به برخی از بحران‌های فرعی دیگر معطوف می‌کند و باعث می‌شود که ما از تهدید اصلی غفلت کنیم».

وی با بیان اینکه برای حل بحران قره‌باغ چاره‌ای جز مذاکره نداریم، گفت: «هم آذربایجان و هم ارمنستان تجربه دیگری در این زمینه داشته‌اند و آن تجربه آنها را به مذاکره برای حل اختلافات وادار کرد. اکنون دو حالت بیشتر وجود ندارد یا روند قبلی مورد تایید دو کشور است که باید ادامه پیدا کند یا آن روند مورد قبول نیست که باید از طریق مذاکره فتح باب جدیدی باز شود و جنگ راه حل بحران قره‌باغ نیست».

شفیعی با بیان حضور کشورها به عنوان واسطه برای حل این بحران افزود: «ترکیه جانب طرف مقابل را دارد، روسیه نیز در این بحران درگیر است و شاید مناسب‌ترین کشوری که بتواند به این موضوع ورود کند ایران است که با هر دو کشور مناسبات خوبی دارد و در این حال نسبت به دو طرف جانبدارانه اقدام نمی‌کند».

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395، کد مطلب: 94222:www. ana. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین