پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۴۰۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
یک نشریه آلمانی مدعی شد ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا حدود ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از آلمان به ایران منتقل می‌کند

شعارسال:یک نشریه آلمانی مدعی شد ایران برای مقابله با تحریم‌های آمریکا حدود ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از آلمان به ایران منتقل می‌کند.

 نشریه "بیلد" آلمان در مطلبی ادعا کرده است: دولت ایران نگران این مسئله است که بعد از آغاز اجرای تحریم‌های مجدد آمریکا علیه تهران، دستشان از پول‌هایشان در بانک‌های آلمان کوتاه شود و از این رو تصمیم دارد 300 میلیون یورو پول نقد را از بانک تجاری ایران در هامبورگ که دست بانک مرکزی آلمان است وارد کند.

به نوشته نشریه "بیلد" آلمان، این تصمیمی است که می تواند مسائل دیپلماتیک جدی بین آلمان، ایالات متحده و اسرائیل ایجاد کند.

سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا در این باره هشدار داده‌اند که این پول نقدی که به دست ایران می‌رسد می‌تواند در تامین مالی به زعم آن‌ها سازمان‌های تروریستی مورد استفاده قرار گیرد. اما سازمان‌های اطلاعاتی آلمان بر این باورند که هیچ گونه مدرکی در این باره وجود ندارد.

بانک تجاری ایران- اروپا در هامبورگ از اعتبارهای مالی بالایی برخورداراست که متعلق به دولت ایران است و مسئولیت آن به دست بانک مرکزی آلمان است. قرار است این بانک 300 میلیون یورو را از طریق هواپیما به نمایندگان دولت ایران منتقل کند.

بر اساس اطلاعات نشریه "بیلد" آلمان، دفتر صدر اعظم آلمان، وزارت امور خارجه و وزاررت دارایی آلمان در بالاترین سطوح به این مسئله می‌پردازند.

به نوشته این نشریه آلمانی، محافل دولتی در آلمان این تصمیم ایران را تایید می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار18تیر 97، کد خبر: 3970418146، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
ا.ف75
من واقعا نمیدونم این نشریات این اطلاعات تقریبا سری و محرمانه رو از کجا میارن! نشریات ما وقتی واقعیات جامعه رو منعکس کنن تعلیق میشن:)))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین