پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
وزارت خارجه مصر همسو با سیاست‌های رژیم سعودی علیه ایران، تهران را به بی‌ثباتی در منطقه و مداخله در امور کشورهای عربی متهم کرد.

شعار سال: به گزارش «روسیا الیوم»، هم‌زمان با سفر رسمی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی به قاهره، وزارت خارجه مصر بیانیه‌ای انتقادی علیه ایران صادر کرد.

طبق این گزارش، «احمد ابو زید» سخنگوی وزارت خارجه مصر، روز پنجشنبه طی اظهاراتی ضد ایرانی، تهران را به قاچاق سلاح به یمن متهم کرد.

ابوزید گفت: «ادامه تلاش‌ها برای قاچاق سلاح به یمن بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌المللی است.»

وی مدعی شد «رفتار منطقه‌ای ایران مایه نگرانی مصر است.»

سخنگوی وزارت خارجه مصر در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود که در راستای سیاست‌های سعودی‌هاست، مدعی شد: «این امر پرسش‌هایی را درخصوص تضاد بین مواضع رسمی ایران و اقدامات کنونی آن مطرح می‌کند. ایران نه‌ تنها به تقویت ثبات در منطقه کمک نمی‌کند بلکه ادامه سیاست‌های مداخله‌آمیز و غیرسازنده آن در مسائل کشورهای عربی، امیدها برای اعتمادسازی بین تهران و همسایگان آن را تضعیف می‌کند.»

این ادعاها تنها ساعاتی پس از ورود ملک سلمان به قاهره مطرح شد.

سفر شاه سعودی به مصر که 5 روز به‌طول می‌انجامد، با پیامدهای دیگری نیز علیه محور مقاومت در منطقه همراه بود. روز سه‌شنبه، شرکت‌ ماهواره‌ای مصری «نایل‌ست» از توقف پخش شبکه «المنار» وابسته به حزب‌الله لبنان از طریق این ماهواره خبر داد.

طبق اعلام رسانه‌های منطقه‌ای، عربستان سعودی دستمزد این اقدامات مصری‌ها را با وعده کمک چندین میلیارد دلاری به دولت قاهره، پرداخت می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین،تاریخ انتشار 20 فروردین 1395، کد مطلب: 525062   آدرس سایت: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین