پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
یک شبکه آمریکایی با اشاره به برخی گزارش‌های اطلاعاتی آلمان مدعی شده که «ایران به دنبال کسب فناوری غیرقانونی تولید تسلیحات از طریق شرکت‌های آلمانی است».

شعار سال: شبکه «فاکس نیوز» آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شد: «ایران شرکت‌های آلمانی را در تلاش برای پیشبرد برنامه موشکی خود و در اقدامی که نقض احتمالی یک توافقنامه بین‌المللی است، هدف گرفته است».

شبکه «فاکس نیوز» این گزارش را با استناد به یکی از گزارشات سرویس اطلاعاتی آلمان منتشر کرده است.

این گزارش 181 صفحه‌ای که بنا به اعلام فاکس نیوز، ماه گذشته منتشر شده و روز سه شنبه توسط مقامات سرویس اطلاعاتی آلمان در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، مدعی است که ایران به طور فعال «به دنبال تولیدات و دستورالعمل‌های توسعه تسلیحات کشتار جمعی و همچنین فناوری موشکی است و هدف اصلی جمهوری اسلامی شرکت‌های آلمانی هستند».

این گزارش در ادامه ادعاهای مطرح شده گفته است که در یک مورد ایران از یک شرکت چینی برای دستیابی به ماشین آلات تولید فلزات پیچیده از یک شرکت مهندسی آلمانی استفاده کرده است و مقامات اطلاعاتی آلمان مانع از انجام این معامله شده‌اند.

شبکه فاکس نیوز آمریکا با استناد به یک گزارش دیگر که دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان منتشر کرده، مدعی شد که این گزارش بر این باور است که «توافق برجام نتوانسته است تلاش‌های ایران برای دستیابی به فناوری موشک‌های قادر به حمل کلاهک هسته‌ای را کاهش داده یا متوقف کند. علاوه براین، شواهدی در خصوص تلاش‌ها برای دستیبای به مواد حساس اشاعه فناوری موشکی وجود دارد که تحت توافق برجام قرار نمی‌گیرد».

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فرارو ، تاریخ انتشار 16تیر 96، کدمطلب:۳۲۱۵۲۶، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین