پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
در حالی که قرار بود توافق آتش‌بس از نیمه شب یکشنبه اجرایی شود منابع یمنی از به تأخیر افتادن موعد آتش‌بس در یمن به مدت 24 ساعت خبر دادند.

شعارسال: منابع یمنی اعلام کردند: آتش‌بس در یمن که قرار بود از نیمه‌شب یکشنبه آغاز شود به نیمه‌شب امشب (دوشنبه) موکول شد.

اخیرا انصارالله یمن و عربستان با توقف تدریجی جنگ توافق کردند. قرار است مذاکرات صلح یمن نیز 18 آوریل در کویت برگزار شود.

آتش‌بس در یمن مقدمه‌ای برای مذاکرات صلح است.

عربستان از حدود یک سال پیش حملات متجاوزانه‌ای را علیه یمن آغاز کرد و پس از آنکه در رسیدن به اهداف خود شکست خورد تصمیم گرفت با انصارالله یمن به عنوان یک جنبش تأثیرگذار در این کشور به توافق برسد.

در همین راستا عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در نشستی با اعضای تیم سیاسی و تیم مذاکره کنندگان گفت: هیئت دولت برای صلح و توقف جنگ به مذاکرات کویت خواهد رفت.

وی گفت: روند سیاسی و تحقق آرمان‌های ملی که مردم یمن با آن توافق کرده‌اند ازسر گرفته خواهد شد.

همچنین هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن از طرف های درگیر خواست به آتش‌بس پایبند باشند.

وی گفت: صرف‌نظر از نتایج مذاکرات کویت، سازمان ملل و شرکایش برای برآوردن نیازهای انسانی ساکنان یمن با وجود موانع و مشکلات تلاش می‌کنند.

این مسئول سازمان ملل از فرصتی که برای آتش‌بس پیش آمده، ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: چنین توافقی در صورت اجرایی شدن می‌تواند فرصتی برای رها شدن زنان و کودکان یمنی از خشونتی باشد که هر روز ادامه دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 22 فروردین 1395، کدمطلب: 95012207874 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین