پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
وزیر امور خارجه دولت دست نشانده رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن از توافق نهایی درباره پیش نویس توافقنامه ای درباره تدابیر برقراری آتش بس خبر داد.

شعار سال: عبدالملک المخلافی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سعودی العربیه تصریح کرد که توافقی نهایی درباره پیش نویس توافقنامه ای درخصوص تدابیر برقراری آتش بس و تعهدات دوجانبه در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: تجربه از تعز آغاز و سپس به همه استانها گسترش خواهد یافت.

ارتش سعودی از بیش از یکسال پیش یمن را آماج حملات هوایی و زمینی و دریایی خود قرار داده است که در جریان آن هزاران نفر شهید یا زخمی شده اند و ساختار زیربنایی این کشور ویران شده است.

ارتش سعودی و هم پیمانانش در بمباران یمن از سلاح های ممنوع شده در سطح بین الملل از جمله بمب های خوشه ای ساخت آمریکا استفاده کرده اند.

با وجود گذشت بیش از یکسال از جنگ، ارتش عربستان دستاوردهای محسوسی بدست نیاورده است و نتوانسته است اهداف اعلام شده خود از این جنگ را در سایه مقاومت مردم یمن محقق کند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، آتش بس در مرزها زمینه را برای مذاکرات صلح که از هجدهم ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد، فراهم خواهد کرد.

محمد عبدالسلام افزود، اکنون و در نخستین مرحله در چندین استان آتش بس اجرا می‌شود و در گام بعدی، مابقی استان‌ها را نیز شامل خواهد شد تا به توقف کامل جنگ برسیم و به بررسی مسئله اسرا و مفقودالاثرها بپردازیم.

از سوی دیگر، اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن نیز گفت: همه طرف ها برای آتش بس توافق دارند.

سازمان ملل متحد در مسقط، کار آموزش نیروهای ناظر بر آتش بس را آغاز کرده است. این نیروها، طی روزهای آینده در تعز ، مأرب و الجوف و دیگر مناطق یمن مستقر خواهند شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395، کد مطلب: 1041960:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین