پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
منابع عربی از توافق قریب‌الوقوع در مذاکرات ریاض میان عربستان و جنبش انصارالله یمن خبر دادند. همچنین قرار است سندی برای حل سیاسی بحران این کشور امضا شود.

شعار سال: منابع یمنی در ریاض اعلام کردند: «پیش‌بینی می‌شود که توافق اولیه در ریاض انجام و 18 آوریل (30 فروردین) نشستی تکمیلی در کویت برگزار شود که در آن توافق به شکل نهایی اعلام خواهد شد».

طبق این توافق، دولت در تبعید به صنعاء، پایتخت یمن بازمی‌گردد و جنبش‌ انصارالله به‌عنوان یک بخش سیاسی و اجتماعی اصلی در یمن شناخته می‌شود.

یمنی‌ها در ریاض امیدوارند که مذاکرات آتی در کویت به توافقی تاریخی منجر شود.

به‌گفته منابع مذکور، علی محسن احمر، معاون جدید منصور هادی مذاکرات با انصارالله را انجام دهد. مانع اصلی نیز به‌گفته آنها علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن است.

تعیین علی محسن احمر به عنوان مشاور ویژه مصنور هادی موضع‌گیری سرسختانه ریاض را بیش از پیش نشان می‌دهد زیرا میان احمر و صالح خصومت شخصی شدیدی وجود دارد. احمر در جریان انقلاب 2011 از نظام علی عبدالله صالح جدا شد و بعدا در کنار منصور هادی قرار گرفت.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395، کد مطلب: 94187:www. ana. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین