پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۷۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به کمبود آب در کشور و استان، جهاد کشاورزی باید بر میزان کشت چغندرقند بر اساس سهمیه ابلاغی نظارت جدی داشته باشد تا چغندر بیش از حد مجاز در استان کشت نشود.
شعارسال: محمدمهدی شهریاری روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب آذربایجان غربی افزود: امسال سطح زیر کشت چغندر قندر در استان، هفت هزار هکتار نسبت به سال گذشته کمتر شده اما این مقدار کافی نیست.

وی اضافه کرد: باید با همراهی نهادهای مسوول حوزه کشاورزی، آب و کشاورزان تلاش کنند تا چغندرقند در استان بیش از سهمیه ابلاغی کشت نشود.

وی ادامه داد: کشاورزان توجه داشته باشند که در صورت کشت بیش از میزان قرارداد چغندرقند، کارخانجات میزان مازاد را تحویل نمی گیرند.

وی افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی، خروج چغندرقند برای فروش در خارج از استان نیز ممنوع است.

وی بیان کرد: طرح انسداد چاه های غیرمجاز نیز با جدیت اجرا و برای انسداد چاه های غیرمجاز در حریم چاه‌های تامین کننده آب شرب برنامه ریزی شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در شرایط کنونی که کشور با مشکل کمبود آب مواجه است، حفاظت و مدیریت منابع آبی باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

شهریاری افزود: آمار هدر رفت آب در کشور و استان بالاست و ضروری است با مدیریت و پیش بینی طرح های لازم، نگاه ویژه ای به مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی به عنوان مصرف کننده اصلی داشته باشیم.

وی بیان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه های ضروری حوزه آب در استان را تامین خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی نیز در این جلسه در خصوص وضعیت تامین کمی و کیفی آب شرب شهری گزارشی ارائه کرد و گفت: در صورت صرفه جویی شهروندان، مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رسول اکبری ادامه داد: با توجه به گرمای هوا، شهروندان بیش از حد از آب استفاده می کنند که این امر مشکلاتی را در خصوص کاهش فشار آب در مناطق شهری ایجاد کرده است.

تشریح تصویب نامه هیات وزیران در خصوص تشکیل کارگروه سازگاری کم آبی و ارائه برنامه انسداد چاه های غیرمجاز استان از دستور کارهای جلسه شورای حفاظت از منابع آب آذربایجان غربی بود.

با تدبیر دولت، راهکارهای قابل توجهی برای کاهش مصرف آب در آذربایجان غربی به ویژه حوضه دریاچه ارومیه اندیشیده شده که کاهش کشت اقلام آب بر و تغییر الگوی کشت به اقلام کم آب بر از جمله این تمهیدات است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23تیر 1397 ، کدخبر:82970428 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
ا.ف75
آذربایجان غربی یک از پیشرو ترین استان هادر زمینه تولیدی در تمام بخش های موجود در حال حاضر در کشور می باشد‍! ای کاش که مسئولین به قدر کافی قدرشناس این تولیدات باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
مثل سال پیش نباید واردات هم بیش از حد باشه
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
دقیقا اتفاقی که سال پیش شاهدش بودیم در زمینه صادرات!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
وقتی امکانم افزایش ظرفیت های تولید وجود داره برای چی تولید افزایش پیدا نکنه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین