پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
محققان دانشگاه Northeastern در بوستون توانستند کاربران دارنده موبایل را درحالی‌که جی‌پی‌اس‌شان خاموش بود، ردیابی کنند.

شعارسال: این محققان به سی ان بی سی گفتند: مردم نمی‌توانند تصور کنند که موبایل مجهز به حس‌گرهای مختلف و متنوع بهترین وسیله جاسوسی علیه آن‌ها است.

«ساشانک ناراین» دانشجوی دکترا و مسئول این تحقیق گفت: ممکن است کاربران سرویس مکان‌یابی را خاموش کنند اما نمی‌دانند همچنان قادر به ردیابی هستند.

گروه تحقیق از مردم خواستند تا بین بوستون، والتهام، ماساچوست و لندن برانند و در ضمن سرویس جی‌پی‌اس خود را نیز خاموش کنند.

درنتیجه آن‌ها همچنان توانستند باوجود حفره آن‌ها را ردیابی کنند و البته همه این موضوع را نمی‌دانستند.

آن‌ها از حس‌گر شتاب سنج ، مغناطیس‌سنج و ژیروسکوپ استفاده کردند که ارتباط مستقیمی به مکان‌یابی نداشت اما توانستند کاربران را ردیابی کنند که از کجا به کجا می‌روند.

این موضوع درباره موبایل‌های اندرویدی با صحت و دقت بالایی جواب داد و درنهایت سخنگوی گوگل اعلام کرده است که در سیستم‌عامل اندروید P این مشکل حل‌شده است اما اپل از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 24تیر1397، کدخبر: 789972: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین