پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۰۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرد که ایرانی‌ها در رتبه اول توریسم ترکیه هستند و هشت‌ برابر آسیای میانه به این کشور سفر می‌کنند؛ به‌طوری‌که امسال حدود یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار هزینه گردشگری ایرانی‌ها در ترکیه بوده است.
شعارسال: سید جلال ابراهیمی اعلام کرد: طی چهار ماه گذشته ترکیه میزبان هشت میلیون نفر توریست از ۱۸۰ کشور بوده ‌است که از میان آنها ۸۰۰ هزار نفر ایرانی‌ بوده‌اند. به عبارتی یک دهم از مجموع کل بازدیدکنندگان ترکیه را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند و ایرانی ها در رتبه اول هستند. پس از ایران، آلمان‌ها دومین رتبه بازدید از ترکیه را دارند.

وی تصریح کرد: طبق استانداردهای جهانی اگر ۱۵۰۰ دلار برای هر گردشگر در نظر گرفته شود، با احتساب بالای ۱۰۰۰ دلار خرید برای هر گردشگر، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صرف هزینه‌های گردشگران شده است.

به گفته ابراهیمی، گردشگران کشورهای آسیای میانه به ترکیه در مجموع ۱۰۰ هزار نفر هستند در صورتیکه ایرانی‌ها هشت برابر آنها به این کشور سفر می‌کنند.

رییس مرکز مطالعات ایران و ترکیه گفت: طبق بررسی مرکز گردشگری جهانی، ترکیه بیشترین جمعیت گردشگر را از ایران دارد؛ یعنی در مجموع ۱۰ کشور، ایران حدود ۱۰۰ برابر گردشگر به ترکیه فرستاده است. همچنین به گفته رییس اتحاد هتل‌داران ترکیه " به لحاظ جمعیت و جغرافیای منطقه یکی از سه منبع اصلی توریست ترکیه، ایران است".

ابراهیمی افزود: فقط گردشگران ایرانی هستند که در تمام فصول سال به ترکیه سفر می کنند و از منابع ثابت هتل های ساحل دریای مدیترانه از آنتالیا تا ازمیر و آنالیا هستند. در حال حاضر دولت ترکیه برای هر نمایشگاه به مراکز گردشگری یا بنگاه‌های گردشگری از ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار کمک می‌کند تا بتوانند بدون هزینه اقدام به جذب توریست کند. علاوه بر این، ترکیه روش هتل‌های لوکس پنج و هفت ستاره‌ای اسپانیا را به سبک هتل‌های دو و سه ستاره و حتی متل‌ها و خانه متل برگردانده است تا بتوانند با ارائه هزینه های کمتر و قیمت ‌های ارزان‌تر جلب توریست کند. این در حالی است که هزینه سفرهای داخلی به مناطقی مثل کیش و قشم برای ایرانی‌ها هم‌قیمت ترکیه یا حتی در مواقعی چند برابر می‌شود.

وی علت تفاوت هزینه‌ها را اینگونه بیان کرد: گرانی بلیت‌های هواپیما، هتل‌ها، بالا بودن هزینه‌ها و نامنظمی و نوسانات قیمت‌ها سبب سوءاستفاده از بلیت‌های ارزان قیمت کشوری مثل ترکیه شده است و بیشترین افراد را از ایران به خارج سوق می‌دهد که باعث خروج ارز نیز می‌شود. در صورتیکه اگر نیمی از هزینه میلیاردی که صرف سفر به ترکیه می‌شود را در صنعت گردشگری داخلی هزینه کنیم از خروج ارز نیز جلوگیری می‌شود.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در پایان با اشاره به بحران ارزی که کشور به آن دچار است، اظهار کرد: کشور ما باید الگوهای توریست خود را تغییر دهد تا ما نیز توانایی جذب گردشگر را داشته و درآمدزایی از طریق این صنعت را داشته باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 27 تیر 1397 ، کدخبر: 3970427019 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
فکر می کنید چرا می روند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United States
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
این همه هزینه به جای اینکه با تدبیر اورده بشه تو بازار خودمون ببینید داره چطوری حیف و میل میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین