پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۴۳۲۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
افزایش قیمت طلا و ارز و البته پیشتازی خریداران سکه آتی همزمان با جریانات روانی موجب شده اند تا سکه از ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان هم عبور کند.

شعارسال: قیمت سکه درحالی بار دیگر رکورد جدیدی را به ثبت رسانده که فعالان بازار ارز می گویند بازار بازهم تحت تاثیر جریانات روانی قرار گرفته و اخبار سیاسی نبض بازار را در دست گرفته اند.

البته غیر از اخبار سیاسی، افزایش چشم گیر قیمت ارز در بازار غیررسمی و همچنین ثبت رکوردهای بالا در بازار آتی سکه موجب شده تا قیمت سکه از سه میلیون و 360 هزار تومان هم عبور کند.

براساس اعلام بورس کالای ایران، قیمت سکه آتی تحویل دی ماه به بیش از سه میلیون و 900 هزار تومان و سکه آتی تحویل شهریورماه به بیش از 3 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

بسیاری از فعالان بازار معتقدند بازار سکه اتی از اصلی ترین دلایل نوسانات بازار سکه است و تعطیلی این بازار می تواند از التهابات این بازار بکاهد.

روز قبل خبر بسته شدن معاملات آتی سکه در رسانه ها منتشر شد ولی امروز مدیرعامل بورس کالا با رد این خبر گفت: بورس آتی سکه یک بازار رسمی و قابل کنترل است و هر بازاری که مدیریت ریسک مشتریان را بر عهده دارد ممکن است محدودیت هایی را برای آن اعمال کنیم اما این محدویت ها بعد از مدتی برداشته می شود.

حامد سلطانژاد ادامه داد: اخذ موقعیت های فزاینده خرید و فروش در بازار اتی سکه یکی از همین محدودیت هایی است که برای مدتی متوقف می شود ولی اتفاق ویژه ای در مورد بازار نیفتاده و متوقف شدن کامل بازار یک خبر کذب است.

سلطانی نژاد خاطر نشان کرد: برنامه ای برای بسته شدن بازار آتی سکه نداریم و با تقویت بازارهای آتی رسمی از هرج و مرج بازار جلوگیری می کنیم.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) امروز دوشنبه یکم مردادماه 97 در بازار تهران (ساعت 13:20 دقیقه) با 174 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته با رقم 3 میلیون و 361 هزار تومان به فروش رسید.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با 176 هزار تومان رشد نسبت به روز گذشته به ارزش 3 میلیون و 144 هزار تومان داد و ستد شد. از سویی دیگر، امروز در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی با 84 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته یک میلیون و 628 هزار و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با 47 هزار و 500 تومان رشد در مدت مشابه به ارزش 817 هزار تومان معامله شد.

بر اساس این گزارش، هر قطعه سکه گرمی با 28 هزار و 500 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 456 هزار تومان معامله شد و قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز با رشد 21 هزار و 800 تومانی به ارزش 274 هزار تومان فروخته شد.

با این حال، بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا با 8 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 4 هزار و 373 تومان قیمت خورد. هر یورو با 13 تومان رشد 5 هزار و 132 تومان و هر پوند نیز با 14 تومان افزایش 5 هزار و 747 تومان ارزش‌گذاری شد.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشرق، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1397 ، کدخبر: 877119،www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
مگه نگفتن آقای سکه رو گرفتیم
فکر کنم خانوم بچه هاشم باید تو این وضعیت دستگیر کنید
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
ا.ف75
ای بابا ذوست عزیز! اینا عائتشون اینه که تو هر بحرانی یک نفر رو به عنوان مقصر بلد کنن که زیاد ربطی به ماجرا نداشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین