پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۴۵۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
تورم بخش تولید به‌عنوان شاخص آینده‌نگر نرخ تورم به 13درصد رسیده که نشان از سبقت تورم تولید بر مصرف دارد. تداوم رشد هزینه‌های تولید در ایران طی ماه‌های آینده باعث افزایش شاخص متوسط قیمت کالاها و خدمات مصرفی در سبد خانوارهای ایران یا همان تورم خواهد شد.

شعار سال: تورم بخش تولید به‌عنوان شاخص آینده‌نگر نرخ تورم به 13درصد رسیده که نشان از سبقت تورم تولید بر مصرف دارد. تداوم رشد هزینه‌های تولید در ایران طی ماه‌های آینده باعث افزایش شاخص متوسط قیمت کالاها و خدمات مصرفی در سبد خانوارهای ایران یا همان تورم خواهد شد. به گزارش همشهری، بانک مرکزی دیروز اعلام کرد: شاخص کل تورم بخش تولید در تیرماه امسال به 13.1درصد رسیده، درحالی‌که تورم بخش مصرف در همین‌ماه 10.2درصد برآورد شده است. نکته نگران‌کننده اینکه آهنگ رشد هزینه‌های تولید در تیرماه نسبت به خردادماه امسال دورقمی شده و به 10.3درصد رسیده و متوسط هزینه تولید در‌ماه گذشته نسبت به تیرماه پارسال 27.8درصد بوده است.آمارها نشان می‌دهد بیشترین سرعت رشد هزینه‌های تولید در تیرماه نسبت به خردادماه امسال به‌ترتیب در بخش ساخت (صنعت) 13.1درصد، کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری 10.5درصد و حمل‌ونقل و انبارداری به میزان 9.9درصد رخ داده است. به گزارش بانک مرکزی، مقایسه رشد هزینه‌های تولید در تیرماه امسال با تیرماه پارسال هم حکایت از آن دارد که هزینه‌های تولید ساخت (صنعت) حدود 38درصد، حمل‌ونقل و انبارداری اندکی بیش از 23درصد و کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری نیز کمی بیش از 21درصد قد کشیده است.

همچنین نرخ تورم سالانه بخش تولید نمایانگر این است که هزینه‌های تولید در گروه ساخت (صنعت) 15.9درصد، کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری 12.7درصد، آموزش 12.5درصد و سایر فعالیت‌ها بیش از 14درصد رشد داشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 10مرداد 97، کدمطلب: 25345، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین