پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۹۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: در ادامه مرمت و ساماندهی و احیاء ابنیه و آثار تاریخی موجود در بافت فرهنگی- تاریخی ارومیه آغاز شده است.

شعارسال: جلیل جباری در این خصوص گفت: در مرحله سوم این طرح تعداد چهار ساختمان قدیمی و تاریخی در حد فاصل خیابان عطائی تا میدان ولایت فقیه ( مرکز ) از محور خیابان امام ، در دست مرمت و ساماندهی است.

وی ادامه داد: اقدامات عمده ای که در این طرح به اجرا خواهد رسید شامل جداره سازی نمای خارجی این ساختمانها با استفاده از مصالح همگن، اندودبرداری از سایر قسمتها و اجرای درب و پنجره های چوبی به جای فلزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی اظهارداشت: بودجه تخصیص یافته برای این مرحله از طرح دو میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

جباری افزود: در مراحل قبلی اجرای این طرح، تعداد یازده بنای تاریخی- فرهنگی موجود در مسیر محور خیابان امام، مرمت و بازسازی شد که از جمله آنها می توان به سردر مدرسه ۲۲ بهمن، سردر یونچی بازار، تیمچه نصیرزاده، رسته نظمی افشار و مسجد یوردشاهی اشاره کرد.

وی گفت: طرح احیاء بافت تاریخی ارومیه یکی از طرحهای بزرگ این اداره کل محسوب می شود که در آن علاوه بر مرمت و ساماندهی ابنیه تاریخی موجود در محدوده این بافت، قرار است جداره خارجی بناها و ساختمانهای تجاری- اداری موجود نیز، شکل و شمایلی یکدست و همگون با وضعیت تاریخی و قبلی خود داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی افزود: اجرای کامل این طرح زمانبر است و علاوه بر تامین اعتبار لازم، نیازمند همراهی و همکاری سایر ادارت مسئول و کسبه و تجار شاغل در این محدوده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 12مرداد 97، کدمطلب:4364276 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
باید مرمت کارای حرفی وکسایی که واقعا واردن بیان وارد کار بشن بعضی وقتا طوری بازسازی میشه که اصلا شبیه اولش نیس م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین