پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۴۶۰ هزار نفر گردشگر به استان وارد شدند.

شعارسال: جلیل جباری با بیان اینکه این تعداد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۵درصد رشد نشان می دهد افزود: از این تعداد ۱۶۰ هزار نفر بازدید کننده از آثار و بناهای تاریخی و موزه های مردم شناسی و باستان شناسی هستند.

وی ادامه داد: بیشترین بازدید کنندگان از پایگاههای جهانی در شمال و جنوب استان از جمله قره کلیسا در چالدران و تخت سلیمان در تکاب است و همچنین در سایر بناهای تاریخی استان که راهنمایان گردشگری وجود دارد گردشگران از آنان نیز بازدید داشتند.

جباری با بیان اینکه تفرجگاه های طبیعی استان نیز به دلیل داشتن شرایط خاص آب و هوایی و جلوه های زیبای طبیعت توانسته سهم بسزایی در جذب گردشگر داشته باشد افزود: استان با تمدن و تاریخ کهن همراه با طبیعت بکر و مردمان افزایش بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی استان اصیل از اقوام مختلف یکی از مناطق مهم گردشگری کشور به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی یاد آور شد: امسال پیش بینی شده افزون بر یک میلیون نفر گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی استان بازدید داشته باشند.

جباری با اشاره به اینکه استان در حال حاضر افزون بر یک هزار ۵۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی کشور و ۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست جهانی را دارد عنوان کرد: این تعداد آثار باعث شده استان آذربایجان غربی از لحاظ گردشگری در سطح کشور در رتبه هفتم قرار گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28مرداد1396، کدخبر: 4063038: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین