پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۸۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: جاده‌های ارتباطی شاهین‌دژ به تکاب و سه‌راه پهلوان به سمت تخت سلیمان نامناسب بوده و سبب ناشناخته ماندن این میراث جهانی شده است.

شعارسال: جلیل جباری، با اشاره به وضعیت جاده‌های ارتباطی جنوب استان و تبعات آن در کاهش توریست و گردشگر اظهار داشت: جاده‌های ارتباطی شاهین‌دژ به تکاب و سه راه پهلوان به سمت تخت سلیمان و ادامه این مسیر تا زنجان نامناسب بوده و بارها مکاتبات لازم با اداره راه و شهرسازی بخاطر نبود راه ارتباطی مناسب به تخت سلیمان به عنوان یک محوطه باستانی و میراث جهانی انجام‌گرفته است.

وی افزود: بازسازی، مرمت‌های اضطراری و حفاظت از بناهای تاریخی بالغ‌بر120 مکان از سال1396 شروع‌شده و نسبت به سال 1395 سه برابر شده است.

جباری گفت: در هر شهرستان مرمت 2 الی 3 بنای تاریخی در حال اجرا است و از شمال تا جنوب استان در حال انجام کارهای عملیاتی هستیم اما از لحاظ عملیاتی هنوز به پروژه‌های سال 1397 ورود پیدا نکرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از جمله کارهایی که برای افزایش گردشگر در تکاب انجام خواهد شد احداث کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی و عرضه غرفه‌های صنایع‌دستی است و یکی از مهم‌ترین بازسازی‌های که انجام خواهد شد بازسازی مجتمع آب گرم درمانی احمدآباد تخت سلیمان در تکاب است.

جباری گفت: از جمله مهم‌ترین کارهایی که در تکاب با مشارکت اداره میراث فرهنگی انجام خواهد شد احداث هتل برای افزایش ظرفیت گردشگری است و مجوز فعالیت برای 5 بوم گردی داده‌شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:7مرداد1397 ، کدخبر: 1786540: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
فقط هم بحث جاده نیشت! خیلی از بی تدبیری ها کار رو به اینجا روسونده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین